سند تحول بنیادین

تقاضای برخی دانش‌آموزان پایه دهم برای تغییر رشته

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: در دو سال گذشته که بررسی‌های مشاوره‌ای الزامی نبود و تنها عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان ملاک انتخاب رشته تحصیلی قرار گرفت، تعدادی از دانش‌آموزان پایه دهم متقاضی تغییر رشته بودند.

ادامه نوشته »

کنکور مانع ایجاد تحول در مدارس است

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در همایشی که با عنوان نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش که در مرکز همایش‌های غدیر شهر قم برگزار شد، گفت: اسلامی نبودن برخی کتب درسی دانش آموزان تعارض مخفی و عمیقی را در ذهن دانش‌آموز ایجاد می‌کند. بدین صورت که دانش آموز می‌پندارد علم و دین دو مقوله‎ی کاملاً منفک از یکدیگر هستند. اگر به ‎وسیله تلاش‌های علمی تکلیف این شبهه روشن نشود، به معنای عملی نشدن به‎کارگیری علم اسلامی در نظام آموزش است

ادامه نوشته »

مدرسه‌محوری در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد

حجت‌الاسلام علی ذوعلم امروز در نشست علمی تخصصی مدرسه صالح در سالن نیلوفر ارومیه، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش فراگیرترین شبکه ارتباط حاکمیت با مردم را در نقاط مختلف کشور به عهده دارد و هر مدرسه به عنوان یک رسانه و قرارگاه در راستای ترویج علم و فرهنگ عمل می کند و مهمترین عامل توسعه عدالت اجتماعی است.

ادامه نوشته »