تعهد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در برنامه پرسشگر درباره مبلغ تعهدات سالیانه خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعهد خیرین حدود یک‌هزار میلیارد تومان بوده است که در طول سال پیگیری می‌شود تا تحقق یابد اما معمولا سالانه 50 درصد آن تحقق می‌یابد و برخی هم ممکن است مربوط به پروژه‌های بزرگی باشد که دو تا سه سال به طول می‌انجامد.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی امسال و سال گذشته، تصور ما کاهش حضور و مشارکت خیرین بود اما بر خلاف تصورمان، تعهد خیرین کاهش پیدا نکرد و تلاش خیرین در عرصه مدرسه‌سازی قابل تقدیر است.

جعفری با اشاره به تخریب حدود 70 مدرسه در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه، گفت: در آن شرایط خیرین مدرسه ساز به میدان آمدند و بیش از 170 مدرسه ساختند و تحویل آموزش و پرورش دادند.

وی با بیان اینکه خیرین ما از اقشار مختلف مردم بوده و آنطور نیست که همه متمکن باشند، افزود: باید بگویم لذت حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ای که یک فرد ساخته است با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست؛ حتی معلمان و دانش‌آموزان نیز از محل پس‌انداز خود در سطح استان‌ها، مدارسی را ساخته‌اند.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه مردم به روش‌های متفاوتی می‌توانند برای ساخت مدارس در مناطق سیل‌زده کمک کنند، ادامه داد: یک مورد اینکه کمک‌های نقدی خود را به حساب جامعه خیرین مدرسه ساز واریز کنند و ما بر اساس نیات افراد، کمک‌های واریزی را هزینه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: راه دوم مشارکت در ساخت مدرسه است که دولت تقبل می‌کند 50 درصد آن را بپردازد و البته بسیاری از مدارس هم نیازمند تعمیر اساسی هستند و اگر فردی به ما مراجعه کند، او را به این سمت هدایت می‌کنیم.

انتهای پیام/