مدرسه‌محوری در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد

حجت‌الاسلام علی ذوعلم امروز در نشست علمی تخصصی مدرسه صالح در سالن نیلوفر ارومیه، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش فراگیرترین شبکه ارتباط حاکمیت با مردم را در نقاط مختلف کشور به عهده دارد و هر مدرسه به عنوان یک رسانه و قرارگاه در راستای ترویج علم و فرهنگ عمل می کند و مهمترین عامل توسعه عدالت اجتماعی است.

وی افزود: مدرسه صالح سه محور را دنبال می کند که شامل تقویت و توانمند سازی مدیریت مدرسه برای ایجاد سازمان اجتماعی هدفمند، تلفیق و پایش کیفیت در مدرسه و انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه از طریق ثبت نام در سامانه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدرسه صالح یک آرمان و هدف در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید زنده و با نشاط باشد و دانش آموز را برای زندگی حال و آینده آماده کند.

وی بیان داشت: این محیط سازمان یافته اجتماعی هدفمند «مدرسه» یک مدیر دارد که باید تمامی ساز و کارها را به گونه ای ساماندهی کند تا دانش آموزان زنجیره‌ای از فرصت‌ها و موقعیت‌ها را در زندگی اجتماعی و فردی خود تجربه کنند.

ذوعلم با اشاره به نقش آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: مهمترین نهاد جامعه، نهاد تعلیم و تربیت است و مسوولان آموزش و پرورش نقش سیاست گذاری حمایتی در نظام تعلیم و تربیت دارند و مدرسه محل تحقق تربیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: تربیت یک امری واقعی و فرایندی تعاملی است که در مدرسه تحقق می یابد بنابراین مدرسه محوری در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود:در بحث مدرسه محوری نباید شتابزده عمل کنیم باید با تدبیر، شورای جمعی و زمان بندی مدون مسیر را ریل گذاری کرد.

ذوعلم به توانمندی سازی مدارس آذربایجان‌غربی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای تحقق مدرسه زندگی باید صدها گام برداریم که مهمترین آن تغییر نگرش‌ها در جامعه است و تدوین برنامه ویژه توانمندی سازی مدارس آذربایجان‌غربی در راستای مدرسه محوری باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش فارس، در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ مدیران مدارس شهرستان ارومیه با معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مدیر کل آموزش و پرورش استان در سالن نیلوفر ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *