محمودزاده :بسیاری از نواقص آموزشی بی توجهی سازمان های مرتبط با آموزش وپرورش مانند سازمان برنامه وبودجه ونفوذ عناصر غیر انقلابی در بعضی ازاین مراکز است

رسانه معلم

بسمه تعالی
جلسه اعضا شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی با حضور آقای دکتر احمد محمود زاده معاون محترم وزیر ورئیس سازمان مراکز غیر دولتی وتوسعه مشارکتهای مردمی در مورخه 3/2/1403برگزار گردید .
در این جلسه اعضای شورا ضمن تشکر از قبول دعوت ایشان خواستارنظارت بیشتر بر عملکرد وفعالیتهای مدارس وآموزشگاه های غیر دولتی گردیدند . اعضای شورا بر این نکته تاکید ورزیدند که فعالیتهای پرورشی وفرهنگی باید در این مدارس بیشتر مورد توجه قرار گرفته واز فعالیت آموزشگاههای غیر مجاز جلوگیری گردد.نباید فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا جایگاه آموزش وپرورش به فراموشی سپرده شود . گسترش بی رویه این مدارس به کاهش اقتدار وحاکمیت دولت برارکان نظام منجر خواهد انجامید.گسترش مدارس مجازی با شتاب وبدون ضوابط به صلاح نظام جمهوری اسلامی نیست .
در ادامه جلسه رئیس سازمان مراکز غیر دولتی با پذیرش این موضوع که هنوز آنگونه که شایسته است جامعه ونظام اداری کشور به اهمیت وجایگاه تعلیم وتربیت توجه کافی نداشته وبسیاری از مشکلات اولیه فرهنگیان مانند مسکن ودرمان حل نشده است.البته اقدامات مهمی در دوسال اخیر مانند تهیه نقشه راه برای سند تحول بنیادین، انجام امررتبه بندی فرهنگیان وکاهش سلطه وقدرت کنکور ،تا حدودی به رضایت خاطر فرهنگیان منجر شده است. نامبرده در ادامه نیز به لغو پروانه فعالیت بسیاری از مدارس متخلف اشاره کرده،وتعطیلی موسسه گاج را در راستای همین نظارت برشمرده واضافه فرمودند البته در انجام بعضی از فعالیتها موانع بی شماری وجود دارد.
بازنگری قانون مدارس غیر دولتی و اصلاح ساختا رتشکیلاتی این مدارس ، دقت در امرگزینش معلمان ومدیران مدارس ، آموزش معلمان ومدیران به طورمستمربه ویژه در تابستان گذشته وتوجه به امر قرآن وبسیج در این مدارس را از جمله اقدامات مهم در راستای نظارت و بهبود عملکرد این مدارس بوده است . البته بسیاری از نواقص مربوط به کل ساختا رنظام آموزشی واداری کشور بوده و آن را ناشی از بی توجهی سازمان های مرتبط با آموزش وپرورش مانند سازمان برنامه وبودجه ونفوذ عناصر غیر انقلابی در بعضی ازاین مراکز دانستند.
این معاون محترم نیزضمن تشکر از تشکل های انقلابی به ویژه دبیر کل کانون تربیت اسلامی از حمایت های گذشته این کانون در امور مختلف قدردانی نموده وخواستار نظارت وهمکاری بیشتر اعضای کانون در جهت رفع مشکلات آموزش وپرورش گردیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *