آموزش

مهارت های تفکر، برنامه درسی و روش های تدریس

محسن رضایی گرمه چشمه، معلم شیمی ناحیه ۲ اردبیل و مدرس دانشگاه فرهنگیان مهارت های تفکر، عناصری قابل تأمل در برنامه درسی و روش های تدریس حضوری و مجازی هستند. اين مهارت ها امروزه، جزو مهارتهای بنیادی زندگی به شمار می آیند‌. به گونه ای که، اگر برنامه های درسی …

ادامه نوشته »

در گفتگو با ایسنا مطرح شد (بخش دوم):عدم همخوانی «شبکه شاد» با نیازهای روز

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به چالش‌های پیش روی کنکور سراسری گفت‌: آموزش و پرورش به تنهایی توان مقابله با چالشی که از بیرون به وی تحمیل می شود را ندارد. مسعود سعادتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ریشه مسئله کنکور خارج از …

ادامه نوشته »

در گفتگو با ایسنا مطرح شد (بخش اول): دست خالی مدارس دولتی در کیفیت آموزش

عضو شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی، برخی آسیب‌های ناشی از کنکور را برشمرد و با اشاره به مصوبه کنکوری اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افزایش ضریب تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه می تواند نقش کلاس‌های خاص کنکوری را کمی کاهش دهد، اما دادن نمره در مدارس و بازار …

ادامه نوشته »

استفاده از الگوهای متنوع تدریس، ضرورتی برای دوران پسا کرونا

محسن رضایی گرمه چشمه، معلم شیمی ناحیه ۲ اردبیل و مدرس دانشگاه فرهنگیان کرونا و تعطیلی ۱۹ ماهه مدارس یکی از چالش‌های مهم آموزشی فرا روی معلمان، دانش آموزان و کل دست اندرکاران تعلیم و تربیتی در کشور محسوب می شود، البته به امید آنکه این چالش بیش از این …

ادامه نوشته »

آموزش و پرورش و ماموریتهای مهم پیش رو

مسعود سعادتی، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان درباره ضرورت تحول در آموزش و پرورش از جنبه های مختلف می توان استدلال کرد. از جنبه توجه به مشکلات کلان اقتصادی، فناوری، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و نیز توجه به مشکلات خاص و برجسته ای که کشور با آن مواجه است …

ادامه نوشته »

پنج آسیب مهم فرایند یاددهی و یادگیری ریاضی در کشور

کارگروه آموزش ریاضی واحد آموزش آموزش ریاضی علاوه بر اینکه خود به عنوان درس ریاضی دارای ارزش ذاتی است در آموزش دروس دیگر نیز موثر بوده و در آینده علمی و رشد فناوری در کشور دارای نقش و اهمیت به سزایی است. از دیدگاه کارشناسان آموزش ریاضی کشور برای فرایند …

ادامه نوشته »

کرونا، سواد علمی، حکمرانی و آموزش

مسعود سعادتی، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان «تا زمانی که در معنای سواد علمی و زیست محیطی تجدیدنظر نکنیم، آموزش علوم براي دانشجویان و دانش آموزان فعلی و دولت های آینده ما ناکام خواهد ماند. وقت آن است که سواد علوم و محیط زیست را سرلوحه آموزش علوم قرار دهیم…. …

ادامه نوشته »

سوالات کنکور؛ روا یا ناروا؟

محسن رضایی گرمه چشمه، معلم شیمی ناحیه ۲ اردبیل و مدرس دانشگاه فرهنگیان امسال نیز کنکور آزمون کنکور برگزار شد و هزاران دانش آموز  با هزاران امید و آرزو یک ماراتن نفس گیر را پشت سر گذاشتند، اما آنچه که مهم است تحلیل و بررسی سوالات کنکور و به لحاظ …

ادامه نوشته »

دولت انقلابی و تحولات اساسی در آموزش و پرورش (2)

پیشنهاداتی امید بخش به دولت و رئیس جمهور آینده-بخش دوم 2. تدوین قانون جامع تربیت و جذب نیرو در آموزش و پرورش بخش نيروي انساني در آموزش و پرورش نقشی بسیار كليدي دارد. وقتي در سند تحول بنيادين معلم به عنوان هدايت كننده و اسوه تعريف مي شود بديهي است …

ادامه نوشته »

دولت انقلابی و تحولات اساسی در آموزش و پرورش (1)

پیشنهاداتی امید بخش به دولت و رئیس جمهور آینده-بخش اول با توجه به نارضایتی گسترده مردم از عملکرد دولت در سالهای اخیر به نظر می رسد نوع نگاه جامعه به دولت برآمده از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری متفاوت بوده و عامه مردم و نخبگان جامعه هر کدام نسبت به …

ادامه نوشته »