۴۰ درصد رتبه تک رقمی کنکور امسال مناطق غیر برخوردار بوده است

رسانه معلم#یکی از رسالت ها اصلی انقلاب اسلامی اقامه قسط وعدل در عرصه اجتماعی است تا همگان از فرصت برابر از منابع ومنافع کشور برخوردار باشند وفقر مالی منجر به فقر اجتماعی نشود توان فردی درزیر ستم ونابرابری های اجتماعی پژمرده نشود از کار کرده‌ای آموزش در دنیای امروز کاهش فاصله های و دهک های اجتماعی است در گزارش مجله شماه ۸۵ فقر اجتماعی وزارت کار و تعاون ورفاه اجتماعیآمده است که ۳۶ در صد رتبه زیر ۳۰۰۰ را دانش‌آموزان سمپاد تشکیل می دهند و سهم مناطق روستایی از این ۳۶درصد بیش از ۷۰ درصد است آمار سرکار خانم دکتر یاوری نیز موید این آمار است باهم این گزارش را به نقل از تسنیم می خوانیم

الهام یاوری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات سردار سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امسال از میان رتبه‌های تک رقمی کنکور که 40 نفر را به خود اختصاص داده بودند، 16 نفر از مناطق 2 و سه بودند.

وی با اشاره به اینکه مناطق 2 و سه مناطقی غیر از تهران و شهرهای بزرگ هستند، افزود: امسال 15 نفر از 16 نفر برگزیدگان کنکور را شاگردان مدارس سمپاد تشکیل دادند.

به گفته رئیس سازمان استعدادهای درخشان کشور، مدارس سمپاد در سال 95 منحل و سپس در سال 99 با تاکید مقام معظم رهبری دوباره راه اندازی شدند.

وی در رابطه با چرایی وجود مدارس استعدادهای درخشان، توضیح داد: آموزش و پرورش امروز به هر دلیل این امکان را ندارد که به همه دانش آموزان کشور امکانات خاص ارائه دهد، اما مدارس سمپاد با اختیارات آموزش و پرورش، امکاناتی در اندازه مدارس خوب غیرانتفاعی پسرانه تهران دارند.

یاوری در رابطه با لزوم وجود این نوع مدارس، تاکید کرد: سمپاد مسیری است تا بتواند بچه‌های خانواده‌های متوسط و خوب را که امکانات خیلی درخشانی ندارند را به موقعیت‌های شغلی خوب برساند.

وی از دیگر دلایل وجود این مدارس را نیاز به مهارت اندوزی نخبگان برشمرد و تصریح کرد: ما به طور جدی به انسان‌هایی که اهرم تحول باشند، نیاز داریم تا بتوانند کشور را از پیچ و خم‌ها عبور دهند، ماجرای برخورد تمدن‌ها نیز امروز به نقطه اوج خود رسیده تا جایی که تمدن لذت گرای غربی و تمدن حقیقت گرای اسلامی در مقابل هم قرار گرفته اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در نهایت نیز به این نتیجه خواهیم رسید که رد صورت برد ما، شاهد ظهور امام زمان (عج) خواهیم شد و یا اینکه کلا حکومت براساس عقل و فضیلت در جهان منسوخ می شود و کل جهان به سمت حکومت بر مبنای غریزه و لذات مادی پیش خواهد رفت و در نهایت اینکه بر همین مبنا، ما برای جنگ تمدنی پیش رو به نیروی انسانی نیاز داریم.

یاوری خاطرنشان کرد: تنها مزیت ما نسبت به تمدن غربی، همین بچه‌هایی هستند که با عشق به امام حسین (ع) بزرگ شده اند، اگر این بچه‌ها احساس کنند که جهت ما به سمت آغوش مادریشان نیست و این نگاه را نداشته باشند که حکومت از آنان حمایت کند، خیلی زود از ما فاصله می‌گیرند و جذب انواع جذابیت‌ها و زرق و برق‌های غربی‌ها می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *