با تصویب مجلس نمایندگان آمریکا :صهیونیزم ستیزی همان یهودی ستیزی است

دکتر.. حامد ابوالعز

رسانه معلم به نقل از روزامه رای الیوم :آمیختن انتقاد از سیاست های اسرائیل با یهود ستیزی نشان دهنده چالشی عمیق برای اصول آزادی بیان و عقیده، به ویژه در زمینه جنگ با غزه است. این مورد پارادوکس نگران‌کننده‌ای را در «دموکراسی‌های غربی» نشان می‌دهد، که ادعای تعهد قوی به این آزادی‌ها را دارند، اما خود کشورهای غربی در انتقاد از جنگ نسل‌کشی یا جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان تزلزل و لکنت دارند. نمونه های ارائه شده، از جمله قطع همکاری بین بنیاد قطر و دانشگاه A&M تگزاس، دستگیری دختر یک سیاستمدار فرانسوی، اختلافات داخلی در حزب کارگر بریتانیا، و سرکوب صداهای طرفدار فلسطین در دانشگاه های آمریکایی، یک الگوی سیستماتیک را تایید می کند. سرکوب آزادی بیان و ساکت کردن و ارعاب صداهای منتقد تحت عنوان مبارزه با یهودستیزی.

خاتمه همکاری بین بنیاد قطر و دانشگاه A&M تگزاس، که گفته می شود تحت تاثیر تلاش های موسسه مطالعات یهودی ستیزی و سیاست جهانی (ISGAP) قرار گرفته است، نشان می دهد که چگونه وابستگی ها و سوگیری های دولت صهیونیستی می تواند آزادی و همکاری دانشگاهی را تضعیف کند. . این مثال نه تنها منعکس کننده سیاسی شدن آموزش آمریکا از سوی آمریکاست، بلکه به روند نگران کننده اهرم اتهامات یهودی ستیزی برای مجازات نهادها و افرادی که از حقوق فلسطینی ها حمایت می کنند یا سیاست های اسرائیل را به چالش می کشند، اشاره می کند

 بر این، رفتار با دانشجویان و اساتید طرفدار فلسطین در دانشگاه های آمریکا، با اتهامات نادرست یهودی ستیزی، تصویر روشنی از وضعیت ادعایی آزادی آکادمیک در ایالات متحده ترسیم می کند. دانشگاه ها که به طور سنتی سنگر دیدگاه های مختلف و بحث های فعال بوده اند، به نظر می رسد در ماموریت خود برای ترویج بحث آزاد درباره جنایات جنگی مرتکب شده در غزه شکست خورده اند. این روند نه تنها تجربه آموزشی را تضعیف می کند، بلکه نشان دهنده بی میلی گسترده تر جامعه برای رویارویی با حقایق ناراحت کننده در مورد جنگ اسرائیل در نوار غزه است.

روند سرکوب محدود به راهروهای دانشگاه‌های آمریکا نبود، بلکه مقامات قانون‌گذاری آمریکا به نمایندگی از سنا، که گروه‌هایی را که از نقض‌های اسرائیل انتقاد می‌کنند به‌عنوان گروه‌های «نفرت‌انگیز» توصیف کردند، مداخله کردند.دولت بایدن همچنین وزارت دادگستری را هدایت کرد. وزارت امنیت داخلی و وزارت آموزش وارد همکاری با مقامات مجری قانون در محوطه دانشگاه برای بررسی آنچه که آنها حوادث یهودی ستیزانه در محوطه دانشگاه نامیدند، همه در چارچوب یک کمپین گسترده برای سرکوب آزادی ها و حق اصطلاح.

به دور از محافل آکادمیک، به نظر می‌رسد که گرایش‌های قانون‌گذاری غربی برای تصویب قوانین قرون وسطایی وجود دارد که سعی در آمیختن عمدی یهودی‌ستیزی با انتقاد از صهیونیسم و ​​جنایات آن دارد. مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت 311 رای موافق و 14 رای موافق (13 دموکرات و یک جمهوری خواه) قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن آمده است: «صهیونیسم ستیزی یهودستیز است».

این قطعنامه که توسط نمایندگان جمهوری خواه یهودی، مکس میلر از اوهایو و دیوید کوستوف از تنسی ارائه شده است، تمام اشکال یهودی ستیزی را “به شدت محکوم می کند” و حمایت قوی مجلس نمایندگان از جامعه یهودی در ایالات متحده و سراسر جهان را تایید می کند. در پی تشدید لفاظی های عمومی آمریکا در حمایت از این موضوع، موضوع فلسطین با جنایات شنیع اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه مطرح شد.

این عفونت به فرانسه سرایت کرد، جایی که پارلمان فرانسه پیشنهادی را که توسط نماینده حزب حاکم «جمهوری در حرکت»، سیلوین مایر ارائه شده بود، تصویب کرد و «ضد صهیونیسم» را با یهودستیزی یکی دانست.

این پیشنهاد پس از بحث های فراوان در مورد آن در پارلمان و خارج از آن با اکثریت ضعیف پذیرفته شد و مخالفان آن نگران بودند که از آن برای ساکت کردن منتقدان سیاست های اسرائیل سوء استفاده شود، زیرا 154 نماینده به متن جدید رای مثبت دادند و 72 نماینده به آن رای منفی داد.

در اجرای این تلاش ها، اینس کوربییر، دختر نمایندگان مجلس ملی فرانسه، به اتهام یهودی ستیزی دستگیر شد. بر اساس اخبار منتشر شده در روزنامه لیبراسیون، دختر الکسیس کوربییر و راکل گاریدو، هر دو «نماینده مجلس ملی فرانسه» از حزب «فرانسه شورشی» به اتهام یهود ستیزی موقتا بازداشت شدند.

به گزارش روزنامه «لیبراسیون» و به نقل از روزنامه «لو پاریسن»، «اینس کوربییر» با شکایت «انجمن‌های ضد تبعیض نژادی و نفرت در شبکه‌های اجتماعی و مجازی» مواجه شد و دادگاه پاریس شکایت در این مورد را تایید کرد. توجه. او به “تبلیغ برای تروریسم و ​​تحریک عمومی به طور مستقیم، اما بدون تعرض به شخص دیگری” متهم شد.

این دستگیری و اتهامات علیه اینس کوربییر در چهارچوب وسیع تری مطرح می شود و آن امتناع نمایندگان حزب «فرانسه شورشی» از محکومیت حماس است. این امر باعث شد الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، حزب را به یهودستیزی متهم کند.

احزاب سیاسی نیز تحت تأثیر تلاش‌های صهیونیست‌ها برای تبدیل توصیف «یهود ستیزی» به سلاحی بر گردن احزاب قرار گرفتند و این امر بازتاب‌های سیاسی عمده‌ای خواهد داشت که بر سیاست‌های احزاب، انتخاب نامزدها، و گفتمان گسترده تر در مورد اسرائیل. چنین پویایی‌ها تأثیر قدرتمند ادعاهای یهودستیزی را در شکل‌دهی چشم‌انداز و گفتمان سیاسی آشکار می‌کند، که اغلب به بهای آزادی عقیده و بیان تمام می‌شود.

در واقع این همان چیزی است که حزب مخالف کارگر بریتانیا اعلام کرد که حمایت خود از ازهر علی، نامزد روچدیل در انتخابات میان‌دوره‌ای را پس از افشای بیانیه‌هایی که در آن گفته بود اسرائیل بود که اجازه حمله حماس را داده بود، پس می‌گیرد. در 7 اکتبر به عنوان بهانه ای برای “تهاجم به غزه”. این اقدام در چارچوب تلاش های حزب برای رهایی از اتهامات نژادپرستی و یهودستیزی است که در دوران ریاست جمهوری جرمی کوربین با آن روبرو بود.

استفاده نادرست از اصطلاح یهودی ستیزی در این زمینه ها به عنوان ابزاری برای خاموش کردن مخالفان و انتقاد از اسرائیل استفاده می شود.

در پایان، مهم است که مؤسسات آموزشی، احزاب سیاسی و جامعه مدنی در برابر فشارها برای آمیختن انتقاد از اسرائیل با یهودستیزی مقاومت کنند. حفاظت از فضای بحث انتقادی در مورد همه موضوعات، از جمله موارد مربوط به جنایات اسرائیل، برای ارتقای تفاهم، صلح و عدالت ضروری است. باید برای آموزش و اعطای آزادی‌های مناسب برای انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه و جنایات فجیع اسرائیل علیه فلسطینی‌ها تلاش کرد تا از فرسایش آزادی‌های اساسی تحت فشار اتهامات نادرست یهودستیزی جلوگیری شود.

پژوهشگر سیاست عمومی و فلسفه سیاسی

نویسنده فلسطینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *