مشروح نظرات کانون تربیت اسلامی در نشست تشکل ها باوزیر

در جلسه مقام عال ی وزارت با تشکلها نماینده کانون تربیت اسلامی با تشکر از وزیر محترم وآقای هاشمی نکو به دلیل برگزاری این جلسه به نکات زیر اشاره کردند:

اجرای طرح رتبه بندی معلمان از اقدامات مثبت دولت وبا تلاش آموزش وپرورش گام مثبتی برای نظام وپرورش نیز نشان دهنده اهمیت دادن دولت به آموزش وپرورش است .اما باید برای آینده طرح رتبه بندی نیز آموزشی کشور بوده که شایسته تقدیر است همچنین اختصاص 20هزار میلیارد در سفر های استانی به آموزش پیش بینی الزم را به عمل آورد.

در مورد سن ورود به دانشگاه باید همان مصوبه 24 سال را وزیر محترم تثبیت نمایند واز مسیر قانونی این کار
پیگیری وحل گردد.

همچمین در دهه هفتاد تعداد مراکز تربیت معلم حدود 538 مرکز بوده است واکنون به
حدود 98 مرکز کاهش یافته است
که این امر به کاهش پذیرش دانشجو می انجامد. این مراکز باید مجددا به
دانشگاه فرهنگیان بر گردد ، مصوبات دیگر شورای انقالب فرهنگی نیز مبنی بر واگذاری بعضی از دانشگاه
های دولتی به دانشگاه فرهنگیان باید اجرایی گردد تا بر امکانات دانشگاه افزوده شده واز ورود نیروهای حق
التدریس جلوگیری گردد.

گلایه‌ ی نیز از جانب بعضی از معلمان مطرح است که باید به آن توجه کرد. پرداخت حق الزحمه ها وپاداش گزارد.پایان خدمت معلمان از جمله موارد ایجاد نارضایتی است که اثرا ت منفی در جامعه فرهنگیان به جای می گذارد

البته در مقایسه با سالهای گذشته توجه به آموزش وپرورش بیشتر شده است و بسیاری از مشکلات ریشه در گذشته وعملکرد نادرست بعضی از مسئولین گذشته این وزارت خانه موجبات ضعف وکاهش کیفیت وایجاد نارضایتی شده است

.تشکل هایی که نظام آموزشی فعلی را فرسوده، متمرکز ، بی توجه به عدالت ، ستاد محور می دانند و این نظام را بدون مقبولیت دانسته و به رسانه ها بی توجهی می کند، چرا در این زمینه اعتراضات خودرا به دولت قبل ومتولیان نظام آموزش گذشته مطرح نکردند واز کنار بسیاری از مسائل به راحتی عبور کردند.چه کسانی سند تحول را حدود ده سال معطل گذاشتند ، چه کسانی پای سند 2030را به کشور باز کردند،چه کسانی وزیر رابرای فرار از پاسخ گویی به استیضاح که صندوق ذخیره نیز از محورهای آن بود، استعفایش دادند وسرمایه معلمان را حیف ومیل کردند

گر عدالتی هم هست مصوبه کنکور وپی گیری وزارت آموزش وپرورش در مورد شکستن ابهت کنکور را باید مطرح کرد که قبول شدگان را از انحصار چند استان محدود در آورد واکثریت استانها اکنون حائز رتبه های خوب کشوری شده اند

.معلمان اهمیت کتاب درسی را بهتر متوجه می شوند وکار آموزش وپرورش با توجه به تاثیرمعدل از انحصار تست زنی خارج شده است . باید انتقاد هم اگر می شود عادلانه وبا رعایت اصول نقد باشد نه اینکه نکات مثبت را نادیده بگیریم وفقط منفی بافی کنیم . البته نواقص زیادی هست باید آنرا مطالبه کرد مطرح کرد ودر صدد رفع آن با ارائه راه حل برآمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *