مجید عابدی کارشناس حوزه آموزش
سندی که قرار بود چشمانداز نظام آموزشی باشد و مسیر حیات طیبه باشد، همواره در شعارها، وعدهها، تمجیدها و کمیتهها باقی ماند
با این حال هیچگاه به عنوان برنامه راهبردی، مورد التفات برنامهریزی عملیاتی و تخصیص بودجه قرار نگرفت و یا میزان تحقق آن ملاک ارزشیابی دستگاه و سازمانهای تابعه و اقماری آن قرار نگرفت. در این سالها، مسؤول مستقیمی، عهده دار پایش و جمع بندی و گزارش میزان تحقق بخشی سند تحول نبود.
تحول را همه مطالبه میکنند اما باور به تمهیدات و امکانات و نیازهای اقتصادی و بودجه آن ندارند
عدم اولویت بخشی به برنامههای تحولی نظام آموزشی، از خطای شناختی برخی مدیران دولت و مجلس و عدم عارضهیابی و آسیبشناسی مشکلات دیگر کشور و درک وجود ریشههای آن در عدم اهمیت بخشی به دستگاه فرهنگسازی و حوزه یادگیری است.
سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان در 12 اردیبهشت 1402 در خصوص سند تحول بنیادین، بسیار گویا و کامل بود؛ این بیانات چراغ راه اجرایی شدن سند تحول بوده ، و لازم است مورد توجه و فصل الخطاب همه مسؤولین نظام آموزشی، سازمانها و دستگاههای اقتصادی و دولت قرار گیرد؛ تمکین به این رهنمودها، انتظاری است که خیلی زود، شاخصی برای کارنامه دولت از منظر فرهنگیان خواهد شد
لینک خبرگزاری فارس : http://fna.ir/3cfsdt
کانون تربیت اسلامی