تحول نظام آموزشی و حرکت در مسیر نوآوری های آموزشی ، نیروهایی آماده و کارآمد میخواهد .
رابطه سازمان یادگیرنده ، یادگیری چابک ، و سازمان چابک . چابکی سازمان ، تنها تقلیل نیرو انسانی نیست .
باقی ماندن آموزه های رسوب یافته و دوده اندود ، افکار فرسوده و مقاوم در مقابل تغییر ، به هر تعدادی هم که باشند و بمانند ، مانع بهبود و چابکی سیستم و تحقق تعالی سازمانی خواهند شد .
تا زمانی که یادگیری مداوم نیروی انسانی و تحقق سازمان یادگیرنده ، باعث روزآمدی توانمندسازی و تعالی منابع انسانی ، ترک آموزه ها و تجربه ها و عادت های فرسوده ، چابکی عملیاتی سیستم و بهبود روش نگردد
تفاوتی نمی کند که چه میزان از حلقه های معطل و زائد گردش کار سازمانی حذف و سازمان تقلیل نیروی انسانی یابد .
سازمان چابک می بایست توانمندسازی و مهارت افزایی و روزآمدی مدیران و کارکنان را دنبال نماید تا تکامل و تجدد شرح شغلی و بهبود فرایند امکان پذیر گردد .
توانمندسازی و مهارت افزایی و روزآمدی نیروی انسانی را دریابیم.
مجید عابدی