مشارکت ۱۷۰ هزار کودک و نوجوان در پویش «به رنگ مدرسه»/ استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از طرح «آجر به آجر»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مشارکت دانش‌آموزان در پویش «به رنگ مدرسه» چشمگیر بوده است، به طوری که تاکنون ۱۷۰ هزار کودک و نوجوان با ارسال تصویر نقاشی «مدرسه دوست داشتنی من» در این پویش مشارکت کرده‌اند.

مشارکت ۱۷۰ هزار کودک و نوجوان در پویش «به رنگ مدرسه»/ استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از طرح «آجر به آجر»

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: پویش «به رنگ مدرسه» چهارمین پویش طرح ملی و تحولی «آجر به ‌آجر» است که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم مشارکت و نوع‌دوستی و همچنین افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به موضوع مدرسه‌سازی از 15 شهریورماه امسال آغاز شده و تا 13 آبان، روز دانش‌آموز ادامه دارد. 

وی توضیح داد: مخاطب اصلی این پویش کودکان و نوجوانان هستند و آنها می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من»، روی کاغذ با مداد رنگی، گواش، آبرنگ و یا هر وسیله دیگر کشیده و از پدر و مادرشان بخواهند که تصویر آن را از طریق تلفن همراه روی سامانه آجر به آجر به نشانی https://ajorbajor.ir ارسال کنند.

مهاجرانی با بیان اینکه هر نقاشی دانش‌آموزان، یک آجر به ساخت مدارس در مناطق محروم کشور کمک خواهد کرد، اظهار داشت: براساس توافق انجام شده با حامی این پویش، هر نقاشی کودکان و نوجوانان که بر روی سایت آجر به آجر بارگذاری شود، هزینه یک آجر برای احداث مدارس در مناطق نیازمند فضای آموزشی تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع این پویش تاکنون، بیش از 170 هزار نقاشی دانش‌آموزان از سراسر کشور روی سایت آجر به آجر بارگذاری شده است و فرهنگ مشارکت و نوع‌دوستی در موضوع مدرسه سازی از این طریق در بین کودکان و نوجوانان نهادینه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه، امکان معرفی نقاشی‌ها به سایرین برای تأیید “پسند” وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نقاشی‌هایی که هر هفته در هر استان بیشترین “پسند” یا در اصطلاح لایک را دریافت کنند، جوایزی اهدا خواهد شد و افزون بر آن با قرعه‌کشی بین تمام شرکت کنندگان در پویش، جوایز دیگری نیز اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه رکورد بیشترین شرکت کننده در این پویش طی 24 ساعت، 14 هزار نقاشی است، اظهار کرد: بیشترین نقاشی‌ها را دانش‌آموزان استان‌های خوزستان، گیلان، همدان، ایلام و کرمانشاه ارسال کرده‌اند. 

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: پویش به رنگ مدرسه با محوریت جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور آغاز شده و ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و مجامع خیرین مدرسه ساز استانی نیز در اجرای این پویش همکاری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *