نخبه‌کشی در آزمون کارنامه سبز‌ها

نتایج کنکور سال ۹۹ نشان از شکاف آموزشی بین استان ها ومناطق کشور دارد که عوامل متعددی در آن تاثیر گذار است که معلم نقش کلیدی در ارتقای آموزشی دارد باادعای در این مصاحبه فاصله ۷۰ درصدی امتیاز بین فرد بومی وغیر بومی این شکاف را بیشتر می کند در گذشته تاریخی قبل وبعد از انقلاب حضور معلمان غیر بومی را در مناطق مختلف عامل تقویت هویت ملی می دانستند تا دانش آموزان کرد زبانان با معلمان ترک زبان و ترک زبانان مثلا با معلمان لر زبانان آموزش ببینند و احراز شرط معلمی را صلاحیت های علمی وحرفه ای می دانستند و برای حل معضل نقل وانتقال معلمان از استاندارد های آموزشی نمی کاستند ومعلمان غیر بومی بعد از تعهد خدمت می توانستند در رویه نقل وانتقال موقت ودایم شرکت کنند

واحد سند تحول

آنطور که کارنامه‌سبز‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌گویند، آزمون سال ۹۹ نسبت به آزمون‌های سال‌های قبل متفاوت بوده و خروجی آن انتخاب نخبگان نبوده، بلکه در آن با نخبه‌سوزی، در حق بسیاری از شرکت‌کنندگان اجحاف شده‌است. به همین دلیل حدود ۸۰۰ نفر به مدت ۹ شبانه‌روز مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند تا صدای اعتراضشان را به وزیر و معاونانش برسانند؛ تجمعی که در نهایت منجر به صدور یک بیانیه شد و بعد از آن به مدت ۲۰ روز همه به خانه‌هایشان بازگشتند.
«جوان» چند روز پیش با تیتر «ضربدر قرمز روی کارنامه سبز» گزارشی میدانی از اعتراض قبول‌شدگان آموزش و پرورش و تحصن آن‌ها در همین صفحه منتشر کرد. حالا زوایای جدیدی از این اعتراض نمایان شده‌است.
محمد احمدی‌فرد، یکی از نمایندگان کارنامه سبز‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این رابطه به خبرنگار «جوان» می‌گوید: «در حال حاضر تجمع‌کنندگان فرصت ۲۰ روزه‌ای را به مسئولان داده‌اند و اگر در این مدت کاری انجام نشود، مجدد برای تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش باز می‌گردند. در این مدت شکایتمان را از طریق دیوان عدالت اداری نیز پیگیری خواهیم کرد و البته با پایان این تجمع اعتراضی، بیانیه‌ای را نیز صادر کرده‌ایم.»
در این بیانیه که از طرف ۲۱ هزار جوان انقلابی و نخبه کارنامه سبز نوشته‌شده، آمده‌است: «ما جمعی از جوانان انقلابی و نخبه به نام کارنامه سبز‌های ۱۳۹۹وزارت آموزش و پرورش با دارابودن مدارج و مدارک علمی بالا در بهترین دانشگاه‌های کشور و با توجه به کسب نمره علمی بالا و مستندات موجود از تخلفات در این آزمون از استخدام در این دستگاه به ناحق بازمانده‌ایم و ۹۰روز به مطالبه‌گری در چارچوب قانون پرداخته‌ایم و همچنین ۹ شبانه‌روز جلوی وزارت آموزش و پرورش تجمع و تحصن نموده‌ایم به احترام امنیت کشور و همچنین اتمام‌حجت با دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و خطاب به رسانه‌های بیگانه خواهیم گفت که ما فرزندان این انقلاب و مطیع امر رهبریم و تحت هر شرایطی به شما اجازه نخواهیم داد که کوچک‌ترین صدمه‌ای به جمهوری اسلامی ایران و همچنین امنیت کشور وارد کنید. به احترام شهدای این مرز و بوم و کور شدن چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران به مدت ۲۰ روز پایان تجمعات را اعلام خواهیم کرد و خطاب به مسئولان مربوطه عرض می‌نماییم پیگیر مطالبات به حق کارنامه‌سبز‌ها در مدت این ۲۰ روز باشند. ما طبق فرمایشات رهبر کبیر و فرزانه انقلاب هرگز زیر بار ظلم نمی‌رویم و دست از مطالبه‌گری بر نخواهیم داشت. امید می‌رود مسئولان مربوطه پیشقدمان حل مشکلات این جوانان انقلابی و نخبه باشند. با توجه به کمبود نیروی ۲۲۰ هزار نفری وزارت آموزش و پرورش و همچنین اثبات‌شدن صلاحیت علمی این افراد، شایسته نیست این جوانان انقلابی و نخبه از سنگر خدمت باز بمانند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *