جلسه دبیران شعب استان هاي کانون تربیت اسلامی به صورت مجازی تشکیل گردید

جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط جناب آقای ولایتی دبیر محترم شهر تهران آغاز گردید.
سپس جناب آقای دکتر هاشمی‌نکو مسئول واحد امور استان‌های کانون تربیت اسلامی، ضمن عرض خوش‌آمدگویی به حاضرین در جلسه نکاتی را در خصوص برگزاری انتخابات ششمین شورای کانون و واحدهای اضافه شده به چارت تشکیلاتی آن جهت ورود تخصصی‌تر به مباحث آموزش و پرورش بیان نمودند.
همچنین، جناب آقای مهندس فرشیدی، دبیرکل محترم کانون تربیت اسلامی سخنانی را ایراد نمودند که اهم آن‌ها در ذیل آورده شده است.
«در نظام اسلامی حزب و فرد برای تعالی و اهداف و آرمان‌ها است و کانون هم در این راستا حرکت می‌کند. ما تشکلی نیستیم که برای شخص یا افراد کار کنیم. همه ما برای آرمان‌های بلند اسلام و نظام تربیتی اسلام فعالیت داریم.
حضرت آقا در بعثت پیامبر(ص) تأکید به تواصی داشتند، تواصوا بالصبر و تواصوا بالحق، پس ما هم باید در همین راستا کار کنیم.
–        همکاران فرهنگی همه با هم از یکدیگر و از ارزش‌ها دفاع داشته باشیم.
–        باید قوی شویم، با قوی شدن اثر تحریم‌ها را از بین ببریم.
–        همه نیروهای انقلابی دست به دست یکدیگر بدهند و از ارزش‌ها دفاع کنند.
 
انتخابات
–        دوستان، ما چند نامزد برای ریاست جمهوری نمی‌خواهیم ما یک نفر می‌خواهیم.
–        ساده‌اندیشی است که طرف مقابل را باخته شده بدانیم و جبهه خود را پیروز میدان، بعد با این برداشت هر کس به خودش تکلیف نماید که وارد نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شود و خدایی نکرده نفسانیات خود را با ادبیات انقلابی و تکلیفی لباسی برای ورود خود بدوزد.
–        با توجه به جایگاه کیفی و کمی فرهنگیان به ویژه در رخدادهای مهم ملی و اجتماعی خود را ارزان به عنوان لشکر در میدان برای هرکس قرار ندهیم. بلکه دنبال وحدت کامل و یا حداکثری باشیم.
پس باید ضمن رصد کردن مسائل گوناگون انتخابات با تأمل و تکلیف واقعی ناشی از نگرش جامع با مشورت عاقلان مورد وثوق و شاخص‌های اعلامی حضرت آقا ورود داشته باشیم.
کانون
الحمدالله شاهد برگزاری باشکوه کنگره ششم  بودیم که رخداد مهم و ماندگاری شد البته وظیفه ما را واقعاً سنگین و جامع‌تر کرد.
واحدهای اجرائی ایجاد شده با این نظر ایجاد شد که باید کارها را وسیع‌تر و عمیق‌تر و تخصصی‌تر جلو ببریم.
بخشی از واحدهای اجرائی مربوط به درون تشکیلاتی کانون است. که فعالیت تشکیلات کانون را هم به صورت کمی و هم کیفی ساماندهی نماییم، مانند واحدهای تشکیلات ، امور استان‌ها، مالی و اجرایی و هم بخشی از واحدها مسائل مهم آموزش و پرورش را رصد و پیرامون آن اظهار نظر کارشناسی می‌نمایند، مانند واحدهای آموزشی-پرورشی-پژوهشی وسند تحول بنیادین.
پس از کنگره ششم دستورالعمل فعالیت‌های کانون در استان‌ها را در دوازده واحد به دبیران عزیز اعلام کردیم. کانون استان‌ها به فراخور می‌توانند واحدهای اجرائی همانند کانون مرکز- محدودتر و یا حتی وسیع‌تر را انتخاب و کارها را تقسیم و دوستان فرهیخته شورای استان مسئولیت واحدها را قبول و با هماهنگی مسئولین واحدهای اجرائی مرکزی وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند.
–        ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اظهارنظر کارشناسی در مسائل آموزش و پرورش کشور و استان نمایندگان،
–        ارتباط و تعامل با علماء، مسئولین اجرائی استان، فرهیختگان فرهنگی و تشکل‌های فرهنگی، بخش دیگری از کارها است.
–        شناسایی معلمان قهرمان- معرفی آن و خدماتشان، مانند آقای دشتی‌زاده که به عنوان مجاهد و مبارز قهرمان که حتی حضرت آقا به کتابش تقریظ می‌زنند، ایشان معلم ابتدایی است اما الگو و قهرمانی عملی است.»
در ادامه برخی از دبیران محترم استانی کانون، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برخی مسائل استانی و ملی پرداختند که از اهم آن‌ها می‌توان به، لزوم توجه به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و لزوم همگرایی و همکاری در حوزه انتخابات سال 1400 اشاره کرد. همچنین نمایندگان محترم گزارش کلی از وضعیت استان مربوطه ارائه کردند.
 
 
مصوبات:
–        مقرر گردید جلسات هر دو ماه یکبار برگزار گردد. و در صورت صلاحدید در مواقع لازم جلسات فوق‌العاده برگزار گردد.
–        مقرر گردید در جلسه آینده دبیران محترم استانی گزارشی از توسعه کمی و کیفی کانون تربیت اسلامی در استان‌های خود ارائه دهند.
 
اسامی حاضرین در جلسه:
 
آقایان، فرشیدی(دبیرکل کانون)، هاشمی‌نکو(مسئول واحد استان‌ها)، حجت الاسلام و المسلمین بیات(عضو واحد استان‌ها)، ضیاءپور(عضو واحد استان‌ها)، میرزالو(عضو واحد استان‌ها)، ولایتی(دبیر شهر تهران)، آخوندی(دبیر شهرستان‌های استان تهران)، واعظی(نماینده استان آذربایجان شرقی)، مهدوی(دبیر استان اصفهان)، حلیمی(دبیر استان البرز)، زمانیان(نماینده استان چهارمحال و بختیاری)، شیخی(دبیر استان خوزستان)، نداف(دبیر استان سمنان)، نستوه(دبیر استان سیستان و بلوچستان)، حسینی(دبیر استان فارس)، عادلی(دبیر استان قزوین)، صالحی(دبیر استان قم)، نخعی‌پور(دبیر استان کرمان)، امینی(دبیر استان کرمانشاه)، دامیار(نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد)، رشیدی(دبیر استان مازندران)، سالاری(دبیر استان هرمزگان)، زابلی(دبیر استان یزد)، شریف، اکبری امور اجرایی مالی کانون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *