از کنگره های قبلی کانون تربیت اسلامی چه میدانید؟

مجمع و کنگره ها

  1. اولین مجمع مورخ 20 آذر 88

میهمانان ویژه: حضرت آیت الله حائری شیرازی / دکتر محمدحسین صفارهرندی/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی

اولین مجمع کانون تربیت اسلامی دربیستم آذر ماه 1388 تهران برگزار شد در این اجلاس که با حضور پرشور جمعی از فرهنگیان فرهیخته و متعهد برپا شده بود ضمن بررسی فعالیت های گذشته و تبیین راهبرد های سال آینده، شرکت کنندگان با توجه به شبه افکنی های سازمان یافته اخیر کشور رسالت آگاهی بخشی فرهنگیان را یادآور شدند و بر موارد ذیل تأکید کردند:

در شرایط حساس کنونی که جامعه، صحنه مصاف جنگ نرم می باشد و استکبار جهانی هجوم همه جانبه ای را علیه فرهنگ و ارزش های فرهنگی بشریت، خصوصاً علیه فرهنگ اسلامی آغاز کرده است، فرماندهان این میدان مبارزه برای دفاع از آرمان های ملت انقلابی ایران، مردان عرصه فرهنگ هستند.طبعاً در این میدان فرماندهان و سربازانی توان ایستادگی و پایمردی دارند که با

فرهنگ اسلامی تربیت شده باشند و از این رو نهاد آموزش و پرورش به عنوان توانمند ترین و فراگیرترین بازوی نظام اسلامی، مسئولیتی خطیر و تعیین کننده دارد.

در این شرایط که حتی  بعضی از نخبگان هم متأسفانه سکوت پیشه ساخته اند، جامعه فرهنگیان کشور که همواره در شرایط حساس کشور از جمله در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس حضوری سرنوشت ساز داشته است ، با هوشمندی و بصیرت و درک شرایط ملی و جهانی بر رسالت

خویش واقف بوده و دفاع از جایگاه رفیع بنیان گذار انقلاب اسلامی و تحکیم وحدت جامعه و تبیین رهنمود های مقام معظم رهبری در زمینه ترفند های استکبار علیه ملت ایران را وظیفه اجتناب ناپذیر خود می داند و تلاش می کند با آگاه ساختن نسل جوان و نوجوان ، پیوند آنان را با نظام اسلامی و هویت ملی خویش مستحکم تر سازد.

تجربه سی سال گذشته نشان داده است که تغییر و تحولات دولت ها و مجلس ها صدمات فراوانی به تعلیم و تربیت که باید تابع سیاست های راهبرد های دراز مدت باشد وارد آورده است، قدر مسلم نمی توان آموزش و پرورش را در قالب یک وزارتخانه با همه نوساناتش محدود ساخت بلکه باید راهکاری اندیشید که این دستگاه به عنوان نهادی باثبات، با قاطعیت، اهداف کلان نظام مقدس اسلامی و معنویات رهبری را پیگیری نماید و دیدگاه های گذرا و سیاست های کوتاه مدت دولت ها، در روند تربیت نسل آینده وقفه ایجاد ننماید.

 علیرغم تلاش های صورت گرفته، تحقق رهنمود های امام خمینی (ره) که معلمی را پیشه انبیاء معرفی می فرمود و دیدگاه مقام معظم رهبری که بالاترین مشاغل را شغل معلمی می دانند، اهتمام هدفمند بیشتری را طلب می کند. شایسته است با تمرکز بر اولویت ها و پرهیز از حاشیه ها به تربیت انسان که مأموریت اصلی تعلیم و تربیت اسلامی است عنایت بیشتر مبذول گردد.

آموزش و پرورش امروز نیازمند تحول اساسی و بنیادین است که باید بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تحقق یابد، لذا تدوین سند تحول بنیادین و الزامات آن و تأیید آن توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، پیش نیاز هرگونه اقدامی است که تحت عنوان « تحولب نیادین » انجام می شود.

ضمن ابراز تأسف از فرصت سوزی ها و بلاتکلیفی ها در امر خطیر تربیت معلم و با تأکید بر نقش بی بدیل معلم متعهد و آگاه بعنوان پیش شرط توسعه پایدار و کلید اصلی حل آسیب های فرهنگی و اجتماعی، خصوصاً در میدان جنگ نرم انتظار می رود در این زمینه سازنده کار مناسب و در شأن تربیت اسلامی طراحی و اعمال گردد. بدیهی است غفلت از این اولویت مهم خسارات جبران ناپذیری در بر خواهد داشت.

احیای معاونت پرورشی، اقدام اصولی و نوید بخشی بود که پیرو رهنمود های رهبر و حمایت دولت و مجلس انجام شد. امّا متأسفانه این اقدام مبارک تا کنون اثر بخشی لازم را در مدرسه نداشته است، امید است با اهتمام بیشتر و مساعدت های گسترده تر این مهم که از اولویت های آموزش و پرورش است وجهه همت برنامه ریزان و دست اندرکاران قرار گیرد.

ضمن آرزوی توفیق برای وزیر جدید آموزش و پرورش جناب آقای دکترحاجی بابائی، کانون آمادگی خویش را در زمینه همکاری با ایشان درجهت عینیت بخشیدن به حاکمیت تعلیم و تربیت اسلامی اعلام می دارد.

كانون تربيت اسلامي

آذرماه88

  • دومین مجمع مورخ 11 آذر 1390

میهمانان ویژه: دکتر حداد عادل

بیانیه پایانی دومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی

خداوند متعال را سپاسگزاریم که توفیق درک مکتب تعالی بخش اسلام را به ما و ملت عزیزمان عنایت کرده و در پرتو فرهنگ عاشورایی، خطوط برجسته تربیت علوی  را به ما آموخته است. درود می فرستیم به پیامبر اعظم صلی علیه و آله وسلم و خاندان مطهرش و سلام عاشقانه خودمان را به پیشگاه معلم بزرگ جهاد و شهادت امام حسین بن علی علیهما السلام و یاران فداکار و مخلص او تقدیم می داریم. تقارن برگزاری دومین مجمع عمومی دو سالانه کانون تربیت اسلامی را با ایام شور آفرین و تحول ساز محرم – ماه پیروزی خون بر شمشیر – الهام بخش حرکت کانون می دانیم و بر روح شهیدان بزرگوارمان و امام شهیدانمان حضرت امام خمینی قدس سره الشریف که مسیر نورانی عاشورائیان را در پیش پای امت اسلام گشودند درود می فرستیم.

ما شرکت کنندگان در دومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی، در آستانه آغاز دوره دو ساله جدید فعالیت کانون، ضمن تشکر از تلاش ها و تدابیر اعضای محترم شورای مرکزی و دبیران کانون در استان ها مواضع ، دیدگاه ها و دغدغه های خود را به شرح ذیل اعلام می داریم :

با سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پیمان می بندیم که در برابر جبهه ظلم و کفر و نفاق ایستادگی کنیم و ادامه دهنده شعار ” هیهات منّا الذّله ” حسینی باشیم و در جهان پر نیرنگ امروز، مکتب حماسه و مجاهدت و اخلاص عاشورایی را سرلوحه حرکت های تربیتی و سیاسی خود قرار دهیم.

ضمن بیعت مجدد با ولی امر مسلمین جهان نائب الامام آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی اعلام می داریم که در صف متحد ملت عزیزمان با الهام از آموزه های حسینی و در راستای پاسداری از هویت اسلامی، ایرانی و انقلابیمان هرگز اجازه نخواهیم داد که تجدید نظر طلبان، منحرفان، منافقان و بیگانگان مسیر پیشرفت و تعالی جامعه را تهدید نمایند و با استواری و بصیرت و آمادگی، هم در میدان جنگ نرم و هم در برابر ” باج خواهی ” مستکبران عالم همچنان حضوری حماسی و فعال خواهیم داشت.

از امواج خروشان بیداری اسلامی در منطقه و به ویژه قیام ملت مظلوم بحرین حمایت می کنیم و خیزش جهانی علیه نظام سرمایه داری و استکباری را، نشانه های قدرت و حمایت الهی از مظلومان عالم می دانیم و توطئه های آمریکایی و ددمنشی های حاکمان صهیونیستی علیه مسلمانان را محکوم می نمائیم.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به عنوان برگ افتخار آفرین دیگری در کارنامه مردم سالاری دینی و تحکیم اقتدار ملی، رویدادی بسیار مهم و سرنوشت ساز تلقی می کنیم و ضمن تلاش برای حضوری همگانی و آگاهانه، موکداً نیروهای ولایی و اصول گرا را به وحدت فرا می خوانیم و هدایت جامعه مدرسین قم و جامعه روحانیت مبارز تهران را برای تحقق آن مغتنم می شماریم.

ما نسبت به باز تولید و اشاعه اندیشه های سکولاریستی در برخی لایه ها و عرصه های تعلیم و تربیت و نیز نفوذ لیبرالیسم فرهنگی در رسانه ها و محصولات فرهنگی هشدار می دهیم و گسترش و تعمیق تلاش های فکری و علمی و آموزشی را برای تبیین مبانی و ارزش های تعلیم و تربیت اسلامی و فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه فرهنگیان و اصحاب رسانه و دستگاه های فرهنگی و ارتقای بصیرت دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ، ضروری می دانیم.

اگرچه اقدامات و تلاش های گسترده مدیران محترم وزارت آموز ش و پرورش برای ارتقای کارآمدی این دستگاه عظیم مشهود می باشد، اما انتظار می رود با استفاده از همة ظرفیت های موجود و بویژه حمایت و بستر سازی برای حضور فعال تر تشکل های ولایی در فرایند تحول بنیادین آموز ش و پرورش این فرایند تعمیق و تکمیل گردد.

از شورای مرکزی کانون و شوراهای استان ها می خواهیم در دوره جدید با اهتمام و تلاش مضاعف، برای رشد علمی و انقلابی و گسترش کانون در راستای تحقق چشم انداز و اهداف آن، تدابیر و اقدامات دوره قبل را استمرار بخشیده با خلاقیت، ابتکار عمل و مشارکت همه اعضای محترم، نقش آفرینی کانون را در عرصه های فرهنگی، تربیتی و سیاسی ارتقاء بخشند.

در پایان از درگاه الهی توفیق آگاهی و بصیرت، ایمان و یقین و مجاهدت مخلصانه در راه خودش را مسألت می نمائیم. والحمد لله رب العالمین

دومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی  11 آذر ماه 1390 / ششم محرم 1433

  • 3-   سومین مجمع مورخ 29/9/92

میهمانان ویژه:  حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، صفار هرندی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی روز جمعه 29/9/92 در سالن اجتماعات مسجد نور برگزار شد. در پایان برگزاری این مجمع بیانیه ای به شرح ذیل صادر شد :

بیانیه سومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی

باسمه تعالی

خدای متعال را سپاس می‌گذاریم که دوره دیگری از مسئولیت شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی را با کارنامه‌ای قابل قبول و دستاورد‌های افتخار آمیز در عرصه  تعلیم و تربیت کشور پشت سرنهاده‌ایم و در ظل عنایات حضرت بقیه‌الله اعظم ارواحنا فداه، در سومین مجمع عمومی کانون گرد هم آمده‌ایم تا اعضای دوره جدید شورای مرکزی را انتخاب نمائیم. از تلاش‌های اعضای کانون در سراسر کشور بویژه اعضای محترم شوراهای استان‌ها و شورای مرکزی، قدردانی می‌کنیم و ضمن آرزوی نشاط و پویایی و تدبیر و همت مضاعف در دوره جدید فعالیت شورا، مواضع و دیدگاه های خود را به شرح ذیل اعلام می‌نمائیم :

  1. ضمن آرزوی موفقیت برای دولت یازدهم و وزیر جدید آموزش و پرورش امیدواریم جدّیت در تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی اسناد تحولی توأم با تدبیر و طراحی و طمأنینه ، پافشاری بر مبانی، اصول و ارزش‌های اسلامی، پیشگیری از نفوذ اندیشه‌های سکولاریستی در عرصه تعلیم و تربیت و برخی نگرش‌ها و دیدگاه‌های افراطی، مورد اهتمام مدیران عالی آموز ش و پرورش قرار داشته باشد و این مجموعه عظیم را از سیاست زدگی که آفت بزرگی است، مصون نگاه دارد.

2- تدابیر و کوشش‌هایی را که در دولت نهم و دهم برای تحول بنیادین آموزش و پرورش و تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی به عمل آمد، ارج می‌نهیم و در کنار برخی کاستی‌ها و شتابزدگی‌ها که همواره در تحلیل ‌ها و مواضع کانون مورد نقد قرار می‌گرفت، از گام‌های بزرگی که در طول 8 سال گذشته در عرصه‌های تربیتی و آموزشی و نیز پشتیبانی‌های مالی و رسیدگی به منزلت و معیشت معلمان برداشته شد، تقدیر می‌کنیم و از تلاش‌های مخلصانه همه مدیران عالی و وزرای پیشین بویژه مدیران، کارشناسان و فرهنگیان ارجمندی که بدون چشمداشت مادی در شکل‌گیری این تحولات نقش داشتند، سپاسگزاری می‌نمائیم و امیدواریم این راه با استواری و اتقان بیشتر استمرار یابد.

3-  جایگاه تشکل‌های فرهنگی و فعال در عرصه تعلیم و تربیت و ضرورت مشارکت‌پذیری آموز ش و پرورش،  که در سیاست‌های مصوب و اسناد تحولی بر آن تأکید شده است، اقتضا می‌کند که با اهتمام جدی و سعه صدر و انتقادپذیری از ظرفیت این تشکل‌ها بهره برداری شود و در این راستا کانون تربیت اسلامی به عنوان مجموعه‌ای ولایی و توانمند، آمادگی خود را برای همکاری در راستای تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت اسلامی و تحول عمیق در ساختار و نظام آموزش و پرورش اعلام می‌دارد و در عین حال همچون گذشته وظیفه خود را در مراقبت از جریان تعلیم و تربیت و نقدو تحلیل منصفانه و اخلاقی برنامه‌ها و عملکرد مسئولان انجام خواهد داد.

در پایان همگام با همه فرهنگیان ولایت مدار، ضمن تجدید بیعت با ولی امر مسلمین جهان، ادامه دهنده راه نورانی حضرت امام خمینی (ره) و پرچمدار مقاومت در برابر باطل در روزگار مظلومیت حق، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته و در آستانه اربعین حسینی به پیروی از مکتب عزت و شهادت ندای ” هیهات منّاالذلّة” سرداده و اعلام می‌داریم که تا آخرین لحظه بر سر پیمان الهی خویش استوار ایستاده‌ایم و با توکل بر خدای متعال، رسالت دینی، فرهنگی و انقلابی خود را در راستای زمینه‌سازی برای ظهور بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه محقق خواهیم ساخت.ان شاء الله .

إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

سومین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی

29 آذر 1392 / 17 صفر 1435

  • چهارمین مجمع مورخ 5 شهریور 1394

میهمانان: حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور/ آقای صفار هرندی

بیانیه چهارمین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای متعال را سپاس می‌گزاریم که توفیق اندیشیدن و مجاهدت در عرصة تربیت اسلامی را در فضای معنوی و نظام سرافراز جمهوری اسلامی ایران به ما عنایت کرده است. به روح بلند بنیانگذار انقلاب حضرت امام روح‌الله الموسوی الخمینی و به روان پاک شهیدان به‌ویژه شهدای فرهنگی درود می‌فرستیم و از درگاه الهی برای رهبر بزرگوارمان آیت الله العظمی خامنه ای طول عمر و دوام توفیق و عافیت مسئلت می‌کنیم.

تقارن برگزاری چهارمین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی را با ایام ولادت حضرت ثامن‌الائمه‌امام‌علی‌بن موسی‌الرضا علیهماالسلام و در آستانة سال تحصیلی جدید و نیز ایام سالگرد شهادت شهیدان عزیز رجایی و باهنر و هفته دولت به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم شورای مرکزی منتخب در دورة جدید بتواند رسالت تربیتی، دینی و انقلابی خود را با استفاده از تجارب دوره‌های پیشین و همدلی و همکاری همة دفاتر و اعضای کانون در سراسر کشور بهتر از قبل ایفاء نماید و در راستای تحقق آرمان‌های تربیتی انقلاب اسلامی و چشم‌انداز ترسیم شده کانون، گام‌های بلندی بردارد.

ضمن قدردانی از تلاش همة اعضای فعال و مخلص کانون و شوراهای استان‌ها و شورای مرکزی و آرزوی گسترش کمی و تعالی کیفی کانون در دوره جدید فعالیت، مواضع و دیدگاه های خود را به شرح ذیل اعلام می‌کنیم:

 اعضای کانون تربیت اسلامی پیروی از اسلام ناب محمدیصلی‌الله‌علیه‌وآله‌ وسلم را تنها راه تعالی و پیشرفت ایران اسلامی می‌دانند و برای حل چالش‌ها و مسائل تربیتی و تحول اساسی در نظام آموزش و پرورش، باور آگاهانه و عمیق به این حقیقت را شرط لازم برای توفیق کارشناسان، مدیران و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت می‌شمارند و بر همین اساس بار دیگر بر بیعت خود با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به‌عنوان پرچمدار این مسیر نورانی تأکید می‌کنند.

بر اساس مبانی و ارزش‌های تردید ناپذیر اسلام و انقلاب اسلامی، استکبارستیزی، حمایت از مظلومان و مستضعفان، کمک به رشد جریان بیداری اسلامی و مقابله با تفرقه‌افکنان و جنگ‌افروزان علیه امت اسلامی را راهبردهای انقلاب و نظام در عرصة بین‌المللی می‌دانیم و در همین راستا توطئه‌های مثلث شوم دولت مستکبر آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم‌های ارتجاعی عربی را که علیه جبهة مقاومت اسلامی و در مسیر فروپاشی جهان اسلام در جریان است، محکوم می‌کنیم. و از دولتمردان و مسئولان سیاست خارجی می‌خواهیم که به‌طور صریح و شفاف و با روحیه‌ای انقلابی در عرصة تبیین مواضع مستقل، عزتمندانه و منطقی نظام جمهوری اسلامی از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و توهم همسوانگاری نظام مقدس ما با اهداف شوم جبهة سلطة جهانی را که همزمان با بررسی جامع توافق هسته ای در سطح جهانی دامن زده می‌شود، خنثی نمایند.

در سالی که به شعار “دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی” مزین است، رویکردها و فرایندهایی که در آموزش و پرورش مانع مشارکت واقعی و گستردة مجامع و تشکل‌های ذیصلاح و انقلابی می‌باشد باید به‌طور جدی مورد بازنگری قرار گرفته و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین اصلاح گردد. متأسفانه هنوز برخی تنگ‌نظری‌ها و انحصار طلبی‌ها مانع استفاده از توانِ عظیم فرهنگیان برای تعالی تربیتی آموزش و پرورش است. در این راستا کانون تربیت اسلامی به‌عنوان یک تشکل ولایی و توانمند آمادة همفکری و یاری رساندن به آموزش و پرورش می‌باشد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

چهارمین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی

5 شهریور 1394 / 12 ذی القعده 1436

  • پنجمین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی مورخ 2/6/1396

میهمانان : دکتر سیدمحمد بطحایی ( وزیر وقت آموزش و پرورش) – محمد مهدی زاهدی (رییس وقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس) – حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان (تولیت مسجد جمکران)

بیانیه ی پنجمین مجمع عمومی :

با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرات معصومین به ویژه امام زمان عج و با گرامیداشت یاد امام خمینی ره و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و با آرزوی دوام توفیقات حضرت آیت الله خامنه ای پنجمین کنگره ی اعضای کانون تربیت اسلامی با حضور با شکوه جمع کثیری از فرهنگیان انقلابی و ولایتمدار کشور برگزار شد.

در پایان شرکت کنندگان نکات ذیل را مورد تاکید قرار دادند:

امیدواریم آقای دکتر روحانی با بهره گیری از رهنمود های مقام معظم رهبری خصوصا فرمان ده گانه ی مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دوره ی دوازدهم، در جهت خدمت گزاری هر چه بیشتر به اسلام و انقلاب و مردم شریف ایران توفیق یابد و کانون حمایت خود را از دولت آینده در راستای منویات رهبر انقلاب اعلام می دارد.

جایگاه کنونی آموزش و پرورش و معلم با مقام و منزلتی که امام و رهبری برای آن ها ترسیم نموده اند فاصله ی فراوان دارد و برخی مشکلات و مسائل به حیثیت آموزش و پرورش در جامعه خدشه وارد ساخته و انگیزه ی معلمان را تنزل داده است، از رییس جمهور انتظار داریم جایگاه این وزارتخانه را به عنوان مادر تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها ارتقا بخشد و با رتبه بندی معلمان تبعیض نسبت به معلمان را جبران کند.

وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه های سلیقه ای و صرف منابع مالی به ویژه نیروی انسانی در این راستا جدا خودداری نماید و ظرفیت خویش را برای سند تحول بنیادین و برنامه ی درسی ملی توسعه دهد.

دین زدایی ، انقلاب زدایی و تضعیف تشکل های انقلابی مانند بسیج و اتحادیه ی انجمن اسلامی دانش آموزان، ترویج اندیشه های غربی و التقاط تعلیم و تربیت اسلامی و خودباختگی در برابر تعلیم و تربیت غرب،  خط قرمز آموزش و پرورش انقلابی است و کانون تربیت اسلامی در مقابله با ساختار شکنان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و پرچم جهاد فرهنگی را به دوش خواهد کشید.

 عدالت آموزشی تربیتی به عنوان مهم ترین شاخصه ی آموزش و پرورش با تاکید بر مناطق محروم حاشیه نشین به منظور تامین فرصت های برابر کمی و کیفی برای دانش آموزان تحقق و توسعه یابد.

کلیه ی نیرو های آموزش و پرورش باید در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند و هرگز نباید به بهانه ی کمبود نیروی انسانی و برداشت غلط از ماده ی 28 این اساسنامه با ارائه ی طرح های انحرافی، تربیت نیروی انسانی را در حد مهارت آموزی برای تدریس تنزل داد و مجلس شورای اسلامی باید از تحمیل معلم آزاد به آموزش و پرورش جلوگیری نماید و با متخلفان برخورد قانونی شود.

تصمیمات دیر هنگام در مسائل اساسی مانند هدایت تحصیلی، جداول دروس، ساماندهی نیروی انسانی و برخی سهل انگاری ها مانند لو رفتن سوالات امتحانت، بازار سیاه موسسات کمک آموزشی ، شهریه های نجومی مدارس غیردولتی، نبود معلم در بسیاری از کلاس ها باعث خلل در تربیت نسل آینده می شود و مسئولان آموزش و پرورش باید مقصران را مجازات کنند.

پنجمین مجمع کانون تربیت اسلامی

دوم شهریور 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *