سخنی با مسئولان برگزار کننده کنکور

بسم الله الرحمن الرحیم

امسال کنکوری ها بعلت بیماری کرونا از بهمن تا زمان برگزاری کنکور با محدودیت های بی نظیر و بی بدیلی نسبت به همه سال های گذشته مواجه شدند زمانی که کسب و کارهای کوچک و بزرگ آسیب دیدند اقتصاد کشور ها دچار بحران شدنداضطراب و نگرانی روان غالب افراد جامعه را در برگرفته و خانواده ها با دردو سر های جدید آلودگی احتمالی مایحتاج روزانه خوراکی خسته و نامتعادل شدند و حوصله ها کم و نگرانی ها زیاد شد وبچه ها در این فضا روانی با مواد آزمون کنکور پنجه می انداختند و تفاوت بچه ها در آرامش روانی در برابر با ویروس کرنا با تفاوت های دیگر فردی و خانوادگی و آموزشی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دامن زده شد وتفاوتها را عمیقتر کرد و عدالت آموزشی نایابتر، تزلزل وبی ثباتی وبی تدبیری مسئولان در برگزاری کنکور، آب سردی بر شعله های فروزان انگیزه تلاش داوطلبان وانگیخته آنها بودو در نهایت با خبر فوری ،برگزاری کنکور اعلام شد حال در زمان باقی مانده لازم است تدابیر لازم برای برگزاری مناسب کنکور اندیشیده شود و اضطراب و نگرانی برگزار کنندگان از ویروس کرنا، محیط آزمون که اعم از محیط فیزیکی و ،انسانی است را نا امن ننماید وبا پیش بینی حوادث ویروسی مانند عطسه و سرفه دانش آموزان و عوامل و نحوه اداره آنرا تدبیر نمایند ودانش آموزان در گیر را به محل خاصی انتقال نمایند و هوای سالن ها را از نظر دما مناسب حداکثر ۲۲ درجه کنترل نمایند واز صندلی های شکسته و یا زیر دستی غیر هموار استفاده ننمایند واز ازدحام داوطلبان در داخل سالن ها و بیرون سالن جلو گیری شود

• اما نکاتی در باره کنکور که سالهاست این غول وحشتناک با مصوبه حذف کنکور در مجلس به حیات خویش ادامه می دهد و یک مورد به موارد کاغذی بودن مصوبات دولت و مجلس می افزاید وبا موسسات کنکور و کتاب ها و کلاس های آن فربه تر می شود و از خون دانش آموزان و پول خانواده ارتزاق میکندو آسیب های اجتماعی به جامعه پمپاژمی کند و بر فرصت فخر فروشی صاحبان مکنت ومنصب با اعلام نتایج ۱۰۰ رتبه اول فرزتدانشان می افزاید و به جای کاهش فاصله طبقاتی و اجتماعی جامعه ، شکاف آن را عمیق تر می کند و موسسات تجاری _کنکوری هریک از این افراد را برای برند موسسات شان می خرند وازشیپور صدا وسیما نفخ سوء در جامعه می کنند و کلیه ارزشیابی های ۱۲ ساله آموزش وپرورش و امتحانات نهایی و ارزشیابی های مستمر کلاسی طول سال پشیزی در برابر نتایج این غول نمی ارزد و ارزشیابی ها آموزش و پرورش فقط ارزش ارتقای یک پایه را دارد و کشف استعداد دانش آموزان و شکوفایی آن در موقعیت های طراحی شده در برنامه های درسی در مدت ۱۲ سال حدودا ۱۰ هزار ساعت آموزشی هیچ انگاشته می شود آیا همین نکته برای ناکار آمدی آموزش وپرورش کافی نیست؟!!آیا این خود دلیلی بر ناهماهنگی دستگاهای با ماموریت واحد در سطوح مختلف مانند وزارت آموزش وپرورش و آموزش عالی نیست که هرکدام ساز خودشان را می زنند و مردم هم در میزان سن آنها سرگردان هستند از مجلس یازدهم انتظار میرود با بررسی همه جانبه و در نظر گرفتن اهداف تعلیم وتربیت و اقتصاد آموزش وپرورش که ورودی آن استعداد دانش آموزان و خروجی آن شکوفایی استعداد در جهت پاسخ به نیاز فرد وجامعه است و فراهم کردن زیر ساخت های لازم آموزشی تصمیم مناسب را برای شکار غول کنکور بگیرد و کام موسسات تجاری کنکور را برای همیشه از جان ملت قطع نمایند
• و من یتوکل علی الله فهو حسبه
سید نصرت الله فاضلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *