خسارت ۲۱۰ میلیارد تومانی سیل به مدارس جنوب کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از تخریب ۱۰۷ مدرسه بر اثر سیل در مناطق جنوبی کشور و خسارت ۲۱۰ میلیاردی به این فضا‌ها خبر داد.

مدارس سیل زده جنوب کشور

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت مدارس سیل زده جنوب کشور اظهار کرد: بر اثر وقوع سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در مجموع ۱۰۷ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و ۵۵۰ مدرسه دیگر به تعمیرات اساسی نیاز دارند که البته مدارس نیازمند تخریب و بازسازی پیش از این هم در لیست تخریبی قرار گرفته بودند و با وقوع سیل این موضوع به طور جدی تری دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان ۵۶، در هرمزگان ۳۱ و در کرمان ۲۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی هستند که اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارند. همچنین ۲۸۵ مدرسه سیستان، ۸۹ مدرسه هرمزگان و ۱۷۵ مدرسه کرمان نیاز به تعمیرات دارند که اعتباری معادل ۶۲ میلیارد تومان نیاز دارند.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه حضور خیرین در مناطق سیل زده جنوب کشور را شاهد هستیم، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان خیرین مدرسه ساز ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کردند و به زودی بازدید میدانی از استان‌های کرمان و هرمزگان هم خواهیم داشت تا هرچه زودتر فضای آموزشی در استان‌های سیل زده احیا شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری اینکه تاکنون ۵۰ کانکس و ۴ میلیارد تومان تجهیزات به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است، گفت: در استان‌های دیگر هم تمهیدات لازم انجام شده است تا دانش آموزان از تحصیل بازنمانند.

او درباره زمان بازسازی مدارس گفت: کلاس‌های یک تا ۳ کلاسه تا مهر ۹۹ تحویل آموزش و پرورش داده خواهند شد و عمده خسارات نیز به همین مدارس کوچک بوده است چرا که به دلیل پراکندگی جغرافیایی به طور عمده مدارس کوچک در مناطق جنوبی کشور داریم.

رخشانی مهر گفت: علاوه بر این مدارس تا ۶ کلاسه هم تا دهه فجر ۹۹ افتتاح خواهند شد و مدارس بزرگتر تا مهر ۱۴۰۰ تحویل آموزش و پرورش می‌شود.


بیشتر بخوانید:وضعیت دانش آموزان در مناطق سیل‌زده جنوب کشور چگونه است؟


کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت به مدارس سیل زده شمال کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به وضعیت مدارس سیل زده استان‌های شمالی کشور هم اشاره کرد و گفت: اوایل سال ۹۸ با سیل در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان مواجه بودیم که مدارس نیازمند تعمیرات اساسی مهر ۹۸ تحویل داده شدند و مدارس با متراژ بالاتر تا حدود ۶ کلاس دهه فجر به بهره برداری می‌رسند. همچنین مدارس بزرگتر برای مهر ۹۹ آماده خواهند شد.

او تصریح کرد: برای سیل استان‌های شمالی در کنار ۲۱۰ میلیارد تومان تعهد خیرین هیئت دولت ۱۵۰ میلیارد تومان به منظور نوسازی مدارس این مناطق در نظر گرفت که امیدواریم در جریان سیل جنوب کشور هم مساعدت‌های لازم از سوی دولت را شاهد باشیم.

رخشانی مهر یادآور کرد: مکاتبات لازم برای برآورد خسارات و اعتبار لازم به منظور بازسازی مدارس با دولت انجام شده است که امیدواریم هرچه زودتر این مصوبه مشخص شود. علاوه بر آن کارگروه ویژه رسیدگی به استان‌های سیل زده جنوب کشور تشکیل شده و بازدید‌های میدانی از این مناطق در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *