دغدغه های خبرنگاران حوزه آموزش وپرورش

خبرنگار عشق به کار دارد . وعشق به کار از آن دست عبارت هایی است که برای برخی خبرنگاران فقط یک کلیشه نیست .انها عشق را با روح گوشت وپوست خود حس می کنند .ودر وجودشان رسوخ می کند .ودر نهایت در عملکردشان متجلی می شود .

از دیر باز خبرنگاران در کشور ما دارای حوزه های مختلف خبری بوده اند .برخی از خبرنگاران در حوزه شهری فعالیت دارند .برخی در حوزه دولت ومجلس .بعضی هم در حوزه آموزش وپرورش و…..

بطور طبیعی هر خبرنگار در حوزه فعالیت خو دشاهد اتفاقات تلخ وشیرین بوده وخواهد بود .خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم ومسئولین هستند آنان صدای مردم را به گوش مسئولین ذیربط می رساند .بهترین حسی که یک خبرنگار می تواند داشته باشد خبر بر طرف شدن یکی از مشکلات و موانع روزه مره مردم است .

خبرنگار جماعت دوست دارد همیشه حامل پیام وخبر خوش برای جامعه باشد .خبرنگار حوزه آموزش وپرورش بیشترین مخاطبان را دارند چرا که بیش از بیست میلیون فرهنگی ودانش آموزان وخانواده آنان منتظر اعلام خبر های خوش از سوی این وزاتخانه هستند .این هنر خبرنگار است که چگونه این خبررا خلق وبه مخاطب خود برساند آن روز که مینی بوس حامل دانش آموزان دچار حادثه می شود وتعدادی از دانش آموزان فوت می کنند وخانواده هایی به سوگ عزیزان خود می نشیند خبرنگار تمایل ندارد دست به قلم ببرد وانچه رخ داده را قلمی کند اما از واقیعت گریزی نیست .هنگامی که معلمی برای نجات دانش آموز ی خود را به خطر می اندازد وجان دانش آموز را نجات می دهد خبرنگار به بودن چنین معلمی افتخار می کند وبا تیتر درشت از آن معلم تجلیل می کندو یا وقتی فلان مسئول وزاتخانه از دادن پاسخ سریع به پرسش خبرنگار که مطالبه مردم است  فرار می کند وگاها با مسئول دچار چالش می شود که چرا به خواسته مردم احترام نمی گذارد او را ناراحت می کند .خبرنگار ی که مرتب از مسئولین می شنود که مدارس کپری برچیده شد .دانش آموزان در کانکس درس نمی خوانند مشکل مدارس استیجاری بر طرف می شود .امسال حادثه ای به نام بخاری نفتی نخواهیم داشت و….متاسفانه شاهدیم که همچنان موارد بالا مشکل ساز وحادثه افرین است .به خود می پیچد که چرا !؟

ما خبرنگاران حوزه آموزش وپرورش حال وروزمان مثل مداددوسر تراشیده است اگر مطالبات مردم را پیگیری نکنیم از سوی مردم سرزنش  می شویم که حق هم دارند .اگر بطور جد از مسئولین وزاتخانه ومعاونین وزیر از مشکلات کمبود ها واشکلات سخن بگویم خیلی خوششان نمی آید ومرتب وعده های مختلف وموکل به آینده می دهند که گاهابوی سیاسی کاری می دهد .

خبرگزاری رسانه معلم  تمام تلاش خود را به کار بسته تا صدا ومطالبات به حق معلمان را به گوش مسئولین وزارت اموزش وپرورش برساند ومنتظر اقدام عملی مسئولین آموزش وپرورش برای درک اهمیت وجایگاه رسانه به عنوان چشم بینای جامعه والزام خود به پاسخگویی در برابر سوالات وپیگیری هایشان هستیم .چرا که این سوالات همان مسائل وخواسته های مخاطبان که دسترسی آنان به مسئولین فقط از طریق خبرنگاران ورسانه هااست .می باشد. به امید چنین روزی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *