آموزش

نهاد تربیت معلم را از القائات نفوذیها نجات دهید

کانون تربیت اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ناهنجاری‌های اخیر در جامعه ضرورت توجه هر چه بیشتر به آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده را روشن ساخته است.  بیش از نود و نه درصد نوآموزان کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند و بیش از هشتاد درصد آنها دوازده سال آموزش …

ادامه نوشته »

تبعیت از فرمان جهاد ترکیبی در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن

📝 مجید عابدی کارشناس تعلیم و تربیت اعلام رسالتی جدید همراه با توصیه و تاکید مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری در بزرگداشت بیعت تاریخی همافران عزیز در 19 بهمن ماه، که آن را نقطه عطف خواندند، چند نکته کلیدی را ابراز فرمودند: اولین مورد اشاره به عامل ماندگاری، استمرار …

ادامه نوشته »

اوضاع آموزش و پرورش تحویل شده به دولت سیزدهم به مراتب وخیم‌تر از خزانه خالی است.

کانون تربیت اسلامی بر این باور است که اوضاع آموزش و پرورش تحویل شده به دولت سیزدهم به مراتب وخیم‌تر از خزانه خالی است. دولت سیزدهم وارث آموزش و پرورش نیمه جان، نفس به شماره افتاده ای است که نیروی انسانی‌اش از حیث کمی به دو سوم و از حیث کیفی …

ادامه نوشته »

کمبود اساتید برای تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان غیرقابل قبول است.

کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه به دانشگاه فرهنگیان شد و نوشت: متأسفانه حدود بیش از شصت تا هفتاد درصد از پست‌های هیأت علمی دانشگاه به تناسب دانشجو(بیش از 90 هزار دانشجو) یا وجود ندارد و یا ردیفی برای آن در نظر گرفته …

ادامه نوشته »

آسیب شناسی آموزش مجازی از طریق بستر شبکه شاد در دوره کرونا-بخش آخر

نگاهی تحلیلی و مستند بر پایه تجربیات یک دانشجومعلم امیر مهدی حسن زاده- دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان 6. عدم ارتباط مستقیم بین معلم و دانش آموز مدرسه روابط انسانی را که موجب ایجاد تعادل فکری در فرزند میشود ترغیب میکند و به دانش آموزان این احساس را می دهد که متعلق …

ادامه نوشته »

آسیب شناسی آموزش مجازی از طریق بستر شبکه شاد در دوره کرونا-بخش دوم

نگاهی تحلیلی و مستند بر پایه تجربیات یک دانشجومعلم امیر مهدی حسن زاده- دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان به دلیل شرایط اضطراری کرونا، آموزش در مدارس و دانشگاهها در دوسال گذشته به صورت غیر حضوری ادامه یافته که در نوع خود یک پدیده جدید بود. در این مقاله برپایه تجربیات فردی و …

ادامه نوشته »

آسیب شناسی آموزش مجازی از طریق بستر شبکه شاد در دوره کرونا-بخش اول

نگاهی تحلیلی و مستند بر پایه تجربیات یک دانشجومعلم امیر مهدی حسن زاده- دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان با توجه به شرایط اضطراری کرونا،آموزش در دوسال گذشته به صورت غیر حضوری ادامه یافته که در یک پدیده جدید در ایران بود و البته اکنون نیز ادامه دارد. این نوع آموزش هم معایب …

ادامه نوشته »

مهارت های تفکر، برنامه درسی و روش های تدریس

محسن رضایی گرمه چشمه، معلم شیمی ناحیه ۲ اردبیل و مدرس دانشگاه فرهنگیان مهارت های تفکر، عناصری قابل تأمل در برنامه درسی و روش های تدریس حضوری و مجازی هستند. اين مهارت ها امروزه، جزو مهارتهای بنیادی زندگی به شمار می آیند‌. به گونه ای که، اگر برنامه های درسی …

ادامه نوشته »

در گفتگو با ایسنا مطرح شد (بخش دوم):عدم همخوانی «شبکه شاد» با نیازهای روز

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به چالش‌های پیش روی کنکور سراسری گفت‌: آموزش و پرورش به تنهایی توان مقابله با چالشی که از بیرون به وی تحمیل می شود را ندارد. مسعود سعادتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ریشه مسئله کنکور خارج از …

ادامه نوشته »

در گفتگو با ایسنا مطرح شد (بخش اول): دست خالی مدارس دولتی در کیفیت آموزش

عضو شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی، برخی آسیب‌های ناشی از کنکور را برشمرد و با اشاره به مصوبه کنکوری اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افزایش ضریب تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه می تواند نقش کلاس‌های خاص کنکوری را کمی کاهش دهد، اما دادن نمره در مدارس و بازار …

ادامه نوشته »