درهای دانشگاه‌ها امروز به روی مدارس باز است

به گزارش گروه آموزش و فناوری خبرگزاری رسانه معلم، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم  تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی اظهار کرد: امسال هم هفته پژوهش را مثل هر سال از مدرسه آغاز کردیم چون معتقدیم پژوهش از مدرسه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پژوهش یک فرهنگ است و همه باید به آن توجه کنیم، گفت: برای فرهنگ‌سازی واجب است که پژوهش را از مدرسه آغاز کنیم اما چرا مهم است که در مدرسه به این موضوع توجه خاص شود زیرا کسانی ثروت ملی کشور را ایجاد می‌کنند که به دنبال ریسک پذیری هستند، از شکست نمی‌ترسند و به دنبال کار گروهی هستند و از چالش‌ها استقبال می‌کنند.

برومند اضافه کرد: امسال یک کار ویژه انجام دادیم و امروز درب دانشگاه‌ها به روی مدارس باز است؛ قرار است دانشگاه‌ها برنامه‌هایی برای مدارس داشته باشند و دانس‌آموزان از امکانات دانشگاه بازدید کنند و ارتباط منسجم بین مدارس و دانشگاه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند هم‌افزایی وزارت علوم و آموزش و پرورش هستیم و آموزش چه در مدرسه و دانشگاه ‌ها نیازمند بازنگری اساسی است، اظهار کرد: آموزش و پژوهش از هم جدا نیستند وقتی دانش‌‌آموز به دنبال جواب سؤالی می گردد در حقیقت یادگیری صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: نگرش دیگری در آموزش نیاز داریم که دانش‌‌آموز یادگیری را در کنار حل مسئله درک کند و از سوی دیگر نباید دانش‌‌آموزان را دست کم بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *