تماشای فوتبال با تلفن همراه آقا معلم!

گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، وقتی وزیر آموزش و پرورش در روزهای قبل از بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا با سیل درخواست دانش‌‌آموزان از وی برای تعطیلی روز شنبه ۱۲ آبان ماه مواجه شد، اعلام کرد «تعطیلی مدارس که ممکن نیست اما از مدیران محترم می‌خواهم چنانچه امکانات لازم را داشته باشند شرایط پخش مسابقه در مدرسه فراهم کنند».

پس از آن، شاپور محمدزاده مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش طی نامه‌‌ای به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام کرد: «با عنایت به برگزاری بازی فینال فوتبال جام باشگاه‌های آسیا ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه مورخه ۱۲ آبان ۹۷ و اشتیاق وافر دانش‌آموزان به تماشای مسابقات ورزشی، مقتضی است با توجه به عدم تعطیلی واحدهای آموزشی نسبت به پخش مستقیم این مسابقه بر اساس ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش در کلیه مدارس و تمام مقاطع (دخترانه و پسرانه) مطابق ضوابط و مقررات برنامه ریزی و اقدام نمایند».

در روز شنبه ۱۲ آبان ماه، مسؤولان مدارس شرایطی را فراهم کردند که دانش‌آموزان بتوانند فوتبال را تماشا کنند و البته امکانات در تمام مدارس به یک اندازه نبود.

در بعدازظهر روز شنبه ۱۲ آبان، تصاویر متعددی از تماشای فوتبال در خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و شبکه‌ها و کانال‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شد.

اما یکی از این تصاویر به یک مدرسه روستایی  اختصاص داشت که معلم مدرسه با تلفن همراه خود، شرایطی را فراهم کرده بود که دانش‌‌آموزان فوتبال تماشا کنند.

این تصویر در صفحه شخصی وزیر آموزش و پرورش در توئیتر منتشر شد؛ محمد بطحایی نوشت: «از زحمت همکاران عزیزم که با پخش مسابقه فوتبال امروز در فراهم آوردن فضای پرنشاط برای دانش‌آموزان تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم. دست بوس همکار عزیزی هستم که در محروم‌ترین منطقه کشور با استفاده از موبایل شخصی تلاش کرد دانش‌آموزانش از فرصت تماشای بازی محروم نشوند».

 آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز نوشت: «خوشحالم از اینکه با تلاش همکارانم مردم دهستان رمشک شهرستان قلعه گنج کرمان و دانش‌آموزان آن روستا توانستند از طریق پهن باند موبایل در شبکه ملی اطلاعات بازی فوتبال مورد علاقه خود را ببینند. با همکاران تصمیم گرفتیم با هزینه شخصی برای مدرسه این دانش‌آموزان تلویزیون تهیه کنیم».

اما این معلم کیست؟ او «الیاس شیخی» معلم مدرسه شاه نعمت الله ولی روستای رمشک شهرستان قلعه گنج از توابع استان کرمان است.

او متولد سال ۱۳۷۴ هست و اولین سال تدریسش را می‌گذراند.

این مدرسه در روستای محرومی ساخته شده است اما معلم و دانش‌‌آموزان سختکوش آن، آینده درخشانی را رقم خواهند زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *