194000 معلم کم داریم

گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، به نقل از خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس  با اشاره به دو شیفته شدن مدارس شهرستان‌ های استان تهران به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموز و کمبود کادر آموزشی، اظهار داشت: متاسفانه تمام زحمات و تلاش ما برای اینکه مدارس یک نوبته شوند و تعداد دانش آموزان در کلاس‌ ها کاهش یابد و کیفیت آموزشی تقویت شود با دو نوبته شدن مدارس در حال بازگشت به حالت قبل است.

وی نوبت بعداظهر مدارس بویژه برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی را با اُفت تحصیلی صد در صدی برای آنها برشمرد و افزود: متاسفانه گزارشات از سراسر کشور نیز بیانگر این شرایط است و وضعیت دو شیفته شدن مدارس تنها به مدارس استان تهران محدود نمی شود بلکه در استان‌های مختلف کشور کمبود معلم کاملا احساس می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین با تاکید براینکه متاسفانه در کنار این موضوع یک شبکه غیرقابل قبول خدمات آموزشی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: آموزش و پرورش به استفاده از نیروهای شرکت خدماتی روی آورده‌ است که در حال حاضر تعداد این نیروها از 28 هزار عدد فراتر رفته است که افراد به زودی با تجمع در مقابل مجلس درخواست استخدام خواهند داشت.

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید برانیکه عسگری ‌آزاد معاون سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و فانی وزیر وقت آموزش و پرورش طی گزارش اشتباهی به دولت و مجلس اعلام کردند که ما 150 هزار نیروی مازاد معلم داریم، یادآور شد: همچنین فانی در جای دیگری این میزان نیروی مازاد را 300 هزار نفر معرفی کرد که وی به دنبال برگزاری جلسه با دیگر وزرا بود تا معلمان اضافی را به دیگر وزارتخانه‌ها منتقل کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش اعلام این آمار نادرست و غیرواقعی از سوی این افراد را یک اشتباه استراتژیک و کینه‌توزانه برشمرد و گفت: اکنون با کمبود 194 هزار نیروی معلم روبرو هستیم و دولت این موضوع را از طریق دو نوبته کردن مدارس و افزایش تعداد دانش‌اموزان در کلاس‌ها جبران می‌کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از روستاها مدارس تعطیل و در مدارس روستاهای دیگر ادغام شده‌ است که این موضوع باعث ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان شده است.

حاجی بابایی در پایان با اشاره به روند تعطیلی دانشگاه فرهنگیان به دلیل کار کارشناسی غلط مسئولان مربوطه، خاطرنشان کرد: این دانشگاه تا 3-4 سال دانشجو نگرفت و امروز که باید دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش نیرو تزریق کند متاسفانه دستش خالی است.

نماینده مردم همدان و فامنین با وجود مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش حمایت از این وزراتخانه را یک ضرورت تلقی کرد که بتواند این حوزه را از مشکلات بیشتر مصون داشته و توانایی این وزارتخانه را افزایش دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در پایان در خصوص بودجه های تخصیص یافته برای بازسازی و نوسازی مدارس فرسود خاطرنشان کرد: ما در برنامه ششم مصوب کردیم که دولت 3 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی را برای مدرسه سازی تخصیص دهد همچنین دست دولت را در بودجه باز گذاشتیم که از تهاتری که در بانک ها به وجود می آید هراندازه که می تواند به مدرسه ها کمک کند اما متاسفانه بعد از گذشت 7 ماه کمک قابل توجهی به آموزش و پرورش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *