تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تا سال ۱۴۰۴

گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم، پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون‌ها در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در این جلسه بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن براساس خواسته مقام معظم رهبری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها تا سال 1404 تأکید شد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه با تشریح برنامه‌های کمیسیون قرآنی، حفظ جز سی قرآن و بازنگری فعالیت کارگروه‌های کمیسیون با توجه به مفاد سند تحول را دو موضوع در دستور کار جلسه اعلام کرد.

وی افزود: حفظ جزء سی قرآن کریم از برنامه‌های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است و برای تحقق این موضوع ۶ راهکار را ارائه کردیم.

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش نیز از برگزاری بزرگترین گردهمایی قرآنی کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور خبر داد و افزود: بخشنامه مربوط به حفظ جزء 30 قرآن به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور هم گفت:  با همکاری صدا و سیما و همه دستگاه‌ها و نهادها، طرح حفظ ملی قرآن در سطح کشور اجرا می‌شود.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما نیز در این جلسه اظهار کرد: با پشتیبانی از اجرای طرح حفظ قرآنی و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بر اساس خواسته رهبر معظم انقلاب، همکاری نزدیکی با شبکه سینا تی وی آموزش و پرورش خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *