لزوم ایجاد ۱۵ مرکز اختلال یادگیری در استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری هستند، از این‌رو می‌طلبد که تا دو سال آینده ۱۵ مرکز درمان اختلال یادگیری دیگر در استان راه‌اندازی شود.

شهریار فولادوند، امروز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص ایجاد مراکز اختلال یادگیری در اراک، تصریح کرد: آموزش و ‌ پرورش استان مکلف است تعداد مدارس اختلال یادگیری را ظرف دو سال آینده به ۲۴ مرکز برساند ‌که با توجه به وجود ۹ مرکز در استان، باید ۱۵ مرکز دیگر راه‌اندازی شود و در این راستا می‌طلبد که راه و شهرسازی سه فضا برای امسال در اختیار این ارگان قرار دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس در روزهای سرد، بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در زمینه برودت هوا و بارش‌ها، چگونگی وضع جاده‌های بین شهر و روستا، توجه به اقلیم خاص مناطق و سوابق تصادفات جاده‌ها و… انجام می‌شود.

فولادوند افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی در طول شبانه‌روز، امکان اعلام تغییر فعالیت مدارس در ۱۲ ساعت قبل از آغاز ساعت کاری مدارس وجود ندارد و گاها مسئولان مربوطه تا ساعاتی قبل از شروع مدارس در حال پایش و بررسی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: آموزش و پرورش همچون گذشته در خصوص فعالیت مدارس در زمان برودت هوا، سرما و لغزندگی معابر، با در نظر گرفتن تمام متغیرهای تاثیرگذار تصمیم‌گیری می کند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز بر ساماندهی آموزش های پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و کمک به دانش آموز نیازمند پیش از آغاز سال تحصیلی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *