فعالیت 13 هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان در کشور/ مشکل پراکندگی صدور مجوزها

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از فعالیت 13 هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان در کشور خبر داد و گفت: مراکز علمی آزاد و زبان فقط از وزارت آموزش و پرورش مجوز نمی‌گیرند و نهادهای دیگری هم مجوز می‌دهند و در نتیجه پراکندگی صدور مجوزها باعث شده است که نظارت‌ها کمتر شود.

فعالیت 13 هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان در کشور/ مشکل پراکندگی صدور مجوزها

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره گلایه از وضعیت آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان، اظهار کرد: تا سال گذشته نظارت‌ها در این مراکز سخت‌گیرانه نبود اما خوشبختانه برنامه نظارتی را از سال گذشته شروع کردیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته یک برنامه‌ریزی کردیم تا نظارت‌هایمان را بیشتر کنیم و بر اساس برنامه‌ای از همکاران سازمان مدارس غیردولتی و همچنین سایر معاونت‌های آموزش و پرورش خواسته‌ایم که ما را یاری دهند و از آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان، بازدیدهای دوره‌ای صورت گیرد.

زینی‌وند در پاسخ به این پرسش که چرا نظارت‌های جامع بر آموزشگاه‌های آزاد و زبان صورت نگرفته است، گفت: دلیلش این است که مراکز علمی آزاد و زبان و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان فقط از وزارت آموزش و پرورش مجوز نمی‌گیرند و نهادهای دیگری هم مجوز می‌دهند و در نتیجه پراکندگی صدور مجوزها باعث شده است که نظارت‌ها کمتر شود.

وی در خصوص شهریه مراکز زبان و آموزشگاه‌های علمی آزاد نیز گفت: نظارت بر شهریه‌ها بر عهده ماست و اگر مؤسسات از سرفصل‌ها عدول کنند، حتما برخورد صورت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان در سراسر کشور داریم، افزود: آن دسته از مراکزی که برای دانش‌آموزان زیر 18 سال فعالیت می‌کنند و از وزارت آموزش و پرورش مجوز نگرفته‌اند حتی اگر از جای دیگر مجوز گرفته باشند از نظر ما غیرمجاز هستند زیرا مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد و زبان برای دانش‌آموزان فقط با وزارت آموزش و پرورش است. 

برخی مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» با ایجاد پویش‌هایی با عناوین «آموزشگاه زبان مختلط»، «به کارگیری دبیران بی صلاحیت در موسسات کنکوری»، «بی حجابی و بد حجابی در کلاس‌های زبان» و «چرا بر آموزشگاه‌های زبان نظارت نمی شود؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *