ایست ورزی در کلاس درس در هوای آلوده

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی‌های پی در پی مدارس و زنگ‌های ورزش به علت آلودگی هوا، به روند آموزش و تربیت بدنی لطمه می‌زند گفت: البته معلمان تربیت بدنی ما آموزش دیده‌اند و با انجام ایست ورزی و فعالیت‌های ایزومتریک در کلاس درس می‌توانند بخشی از عقب ماندگی ناشی از این تعطیلی‌ها را جبران کنند.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اولویت اول استفاده از سالن‌های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش به ویژه در ایامی که هوا آلوده است با دانش آموزان است اظهار کرد: البته ۱۰۷ هزار مدرسه و ۳۵۰۰ سالن ورزشی داریم و این تعداد سالن برای جمعیت دانش آموزان کلان‌شهرها که از آلودگی هوا رنج می‌برند کافی نیست.

وی افزود: به هرحال این تعطیلی‌ها لطمه خودش را می‌زند؛ البته معلمان تربیت بدنی ما آموزش دیده‌اند و با انجام ایست ورزی و فعالیت‌های ایزومتریک در کلاس درس می‌توانند بخشی از عقب ماندگی ناشی از این تعطیلی‌ها را جبران کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های حرکتی و مهارتی احتیاج به فضا و تمرین مداوم دارد اظهار کرد: در کلانشهرها با مشکل تعطیلی مدارس در هوای ناسالم رو به رو هستیم  اما در سایر استان‌ها مسابقات ورزشی و زنگ تربیت بدنی به روال معمول اجرا می‌شود.

حمیدی ادامه داد: در کلانشهرهای دچار آلودگی هوا، زمانی که فعالیت ورزشی در فضای باز ممنوع است، ورزش در فضای ورزشی سرپوشیده انجام می‌شود. برگزاری مسابقات ورزشی نیز ممنوعیت دارد و اگر مدرسه‌ای مرتکب تخلف شود با او برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *