برگزاری نشست هم اندیشی جشنواره عکس رشد و بیان برخی چالش ها

نشست هم اندیشی یازدهمین دوره جشنواره عکس رشد برگزار و برخی چالش ها بیان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هم اندیشی(نقد و بررسی)جشنواره عکس رشد با حضور صاحبنظران حوزه عکس و عکاسی در سازمان پژوهش برگزار شد.

در این نشست تعدادی از عکاسان صاحب نام کشور که برخی از آنها سابقه داوری در جشنواره عکس رشد را هم در کارنامه داشتند، صریح و شفاف به بیان نظرات پرداختند و راهکارهایی هم در جهت ارتقاء سطح این جشنواره و از میان برداشتن برخی مشکلات نیز ارائه گردید.

توجه ویژه به عکس هایی که در ادوار گذشته گرفته شده، ایجاد فضای مناسب برای عکاسان و برداشتن موانع احتمالی در خصوص عکاسی در فضاهای آموزش و پرورش، تغییر ذهنیت مدیران مدرس، توجه ویژه به واژه امیدآفرینی در سطح جامعه توسط عکس های ارائه شده، آسیب شناسی مشکلات ادوار گذشته این جشنواره و از همه مهمتر مشخص کردن اهداف برگزاری این جشنواره از جمله مواردی بود که این صاحب نظران عکاسی آنها را بین کردند.

برون رفت از نگاه های دولتی به برگزاری این جشنواره، توجه ویژه به نقش های دانش آموزی، تقسیم بندی به بخش های مختلف و تخصصی، بلاتکلیفی جشنواره بعد از پایان یافتن آن، نگاه های محدود کننده به نوع انتخاب عکس ها و ….. نیز به عنوان برخی از چالش های پیش رو معرفی شدند.

مسعود فیاضی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نیز در بخش پایانی این نشست ضمن تقدیر از میهمانان این نشست به لحاظ حضور در برنامه و بیان نظراتشان به صورت صریح، گفت: جشنواره عکس رشد یک نام شناخته شده است و در این سالها توانسته نفرات خوبی را به عرصه هنر ایران اسلامی معرفی نماید.

وی با تاکید بر اینکه می بایست اهداف اصلی این جشنواره به صورت دقیق تعریف شود بیان داشت: لازم است این جشنواره بیش از این به سمت معلمان و دانش آموزان و خانواده های آنها سوق پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *