بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در مسیر حفظ جزء ۳۰ قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته آموزش و پرورش با همکاری برخی از دستگاه‌ها برای بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰۰ هزار فرهنگی، در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم برنامه ریزی داشته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در تالار قدس حرم مطهر رضوی گفت: در مهم‌ترین رخداد قرآنی کشور در این ایام معنوی و در جوار بارگاه منور رضوی با حضور چهره‌های برجسته قرآنی را شاهدیم.

وی ضمن قدردانی از مسئولان برگزارکننده مسابقات قرآن در استان زنجان، افزود: این اتفاق در میزبانی از زائران امام رضا(ع) در برگزاری برنامه‌های قرآنی در خراسان رضوی هم افتاده و امید است با رهنمودهای مقام معظم رهبری، هم افزایی در اجرای برنامه‌های قرآنی و  وحدت و همدلی مسئولان ظل عنایات معصومین(ع) بتوانیم گام‌های موثری در راستای توسعه فرهنگ قرآنی برداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در اهمیت قرآن کریم همین بس که خود قرآن خودش را وصف کرده و اوصاف زیادی را در وصف خود بیان کرده و در هر زاویه‌ای این اوصاف به قرآن اطلاق و اهمیتش نشان داده شده است.

کاظمی خطاب به دانش آموزان قرآنی اظهار کرد: اکنون شما در مسیر ارزشمندی قرار گرفته‌اید و به خاطر این توفیق باید شکرگزار درگاه الهی باشید و دعا کنید تا در این مسیر ارزشمند منشاء اثر باشید.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ صفت از جمله شاهد، شفاء، مبین و… برای قرآن بیان شده و یکی از اوصافی که از زبان خود قرآن مطرح است و قرآن به آن پرداخته کلمه مبارک است.

کاظمی تصریح کرد: از خودمان بپرسیم که چقدر روزانه قرآن تلاوت کرده و به مفاهیم آن توجه می کنیم؟ چقدر فعل و انفعالات، رفتارها و اندیشه های خود را بر اساس ترازها و شاخص های قرآنی می سنجیم؟ قرآن تنها برای تلاوت نیست البته مسیرهای دسترسی به سرچشمه هدایت در قرآن و مقدمه آن تلاوت هست اما غایت نیست. تلاوت،ترجمه، قرائت و تفسیر همه و همه برای این است که رفتار و کردار قرآنی در زندگی ما حاکم شود.

کاظمی ادامه داد: یکی از اولویت های ما در آموزش و پرورش و در سطح کلان توسعه فعالیت های قرآن، عترت و نماز است و برگزاری این مسابقات نیر از جمله اقدامات در این راستا محسوب می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: امروز دانش آموزان نخبه قرآنی سفیران و پرچمداران قرآن و منشا اثرات خیر در جای جای کشورمان هستند و با عنایت خدا دعوت کنندگان در این مسیر خواهند بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته آموزش و پرورش با همکاری برخی از دستگاه‌ها برای بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰۰ هزار فرهنگی، در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم برنامه ریزی داشتیم که این کار بزرگی است.

کاظمی برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان و مسابقات بین المللی را از دیگر اقدامات بزرگ این دستگاه عنوان کرد و گفت: با همه این اقدامات با فضای مطلوب قرآنی در جامعه فاصله داریم. هرچند احیاء برنامه های قرآنی از اقدامات ارزشمند حوزه پرورشی و فرهنگی است اما با مطالبه رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ فاصله داریم.

وی بیان کرد: برای توسعه فرهنگ قرانی نیازمند یک نهضت ملی هستیم چرا که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در این عرصه موفق شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم آنچه شایسته نظام جمهوری اسلامی و تعلیم و تربیت جامعه دینی است را با پای کار آمدن مدیران و معلمان به عنوان سکانداران اصلی فضای تعلیم و تربیت کشور بتوانیم برآورده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *