کلاس‌های کنکور امان جامعه را بریده‌اند

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سلمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در روز ملی کار آفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: سال گذشته سیاست‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای را محلی و شورای مهارت افزایی را در استان‌ها ایجاد کردیم و نیاز‌های مهارتی و آموزشی هر استان را در اختیار استانداران قرار دادیم و براساس آن استانداران موظف شدند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر اساس نیاز‌های استان‌هایشان برنامه ریزی کنند.

او افزود: برنامه دوم ما اجرای نهضت مهارت افزایی با شعار هر ایرانی، یک مهارت است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: مشکل ما این نیست که افراد جامعه مهارت ندارند، بلکه مشکل این است که سیستم‌های آموزشی و مهارتی کشور با هم ارتباط ندارند. مهارت آموزی به کار جمعی است، به همین دلیل سال گذشته مراکز مهارت آموزی را برای ایجاد ارتباط جمعی و گفتگو ایجاد کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

پاک سرشت با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما تربیت نیروی انسانی مورد غفلت قرار گرفته است، ادامه داد: از پایین‌ترین سطوح آموزشی تا بالاترین سطح، به موضوع مهارت کم توجهی شده است و در حال حاضر کلاس‌های کنکور و آموزش‌های نظری امان جامعه را بریده‌اند و جامعه را بدون مهارت کرده‌اند.

او تأکید کرد: جامعه بدون مهارت قادر به تولید ثروت نیست.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اقبال به سمت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نسبت به دو سال قبل کمتر شده است و فضا‌های آموزشی در حال خالی شدن هستند و لازم است مراکز فتی و حرفه‌ای و بنگاه‌ها با مراکز آموزشی همکاری کنند و به دانشجویان مهارت بیاموزند.

 

پاک سرشت در خصوص مسابقات جهانی مهارت افزایی روسیه گفت: ما تیم ملی مهارت را با سختی تشکیل دادیم و این زیبنده کشور نیست. یکی از کشور‌های همسایه در این مسابقات در ۲۴ رشته تیم اعزام کرده است و ما فقط در ۱۰ رشته تیم داریم آن هم فقط به این علت که هنوز به اهمیت مهارت آموزی پی نبرده‌ایم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه مهارت آموزی موفق شویم، باید دولت و مجلس به ما کمک کند. اگر در کنار هر طرح توسعه‌ای این سوال پیش بیاید که آیا نیروی آموزشی مهارت دیده برای اجرای این طرح داریم یا نه، به اهمیت مهارت پی می‌بریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *