ساخت بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیرین

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش خیرین مدرسه ساز در ایمن سازی و بهبود شرایط مدارس اظهار کرد: خوشبختانه روابط مطلوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور وجود دارد، به طور کلی قصد داریم میزهای گفت‌وگویی با کلیه شرکای آموزش و پرورش تشکیل دهیم و روابط خوبی با صاحب نظران اصلی در حوزه ساخت مدرسه داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع مدرسه سازی نیاز به فعالیت گروه‌های مختلفی دارد، در همین راستا با جامعه معماری و جامعه خیرین کشور جلسات متعددی برگزار کردیم؛ بدون شک مجمع خیرین مدرسه ساز یکی از تشکل‌های مهم و موثر در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و عملکرد مناسبی تا به امروز داشته، به طوری که یک سوم از مدرسه‌های کشور با مشارکت این گروه ساخته شده است و تعداد آنها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

حسینی اظهار کرد: پیشرفت‌ها به جایی رسیده است که در سال ۹۶ و ۹۷ بیش از ۵۰ درصد از مدارس ساخته شده به صورت مشارکتی بود و در حال حاضر در بیش از ۵۳۰ هزار کلاس موجود در کشور ۱۳۰ هزار آن‌ها توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

فعالیت بیش از ۳۰ هزار عضو در   مجمع خیرین مدرسه ساز

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ هزار عضو اصلی در این مجمع گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور و تمامی استان‌ها فعالیت مناسبی دارد و امیدواریم این فعالیت ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: مشارکت خیرین باید فقط به ساخت مدارس اختصاص پیدا نکند و در زمینه‌هایی مثل ورزش یاری، هنریاری، فن یاری با نظام آموزشی مشارکت داشته باشد.

فعالیت مجامع دانش آموزی تحت نظارت مجمع خیرین مدرسه ساز

حسینی بیان کرد:‌ می‌خواهیم مجامع دانش آموزی تحت نظارت این مجمع تشکیل شود و بتوانیم زمینه انجام چنین فعالیت‌های خیری را در بدنه نظام تعلیم و تربیت پرورش دهیم.محبی///

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: به زودی آمایشی در کشوری انجام می‌شود تا دقیقا بدانیم در چه مناطقی و چه شهرستان‌هایی ساخت چه مدارسی در اولویت قرار می‌گیرد؛ کارگروهی تشکیل شده است تا دستگاه‌های دولتی که می‌توانند ساخت مدارس را تسهیل کنند به این جمع بپیوندند.

وی درباره وضعیت مدارس فرسوده کشور گفت: در سال‌های دهه ۶۰ حدود ۷۰ درصد از مدارس کشور غیرمقاوم و غیراستاندارد بودند، اما تلاش‌های دولت و خیرین باعث شد تا امروزه از ۱۰۷ هزار مدرسه موجود در کشور حدود ۷۰ درصد شرایط استاندارد و قابل قبولی داشته باشند.

حسینی یادآوری کرد:‌ همکاری مناسبی بین سازمان نوسازی آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز شکل گرفته است و امیدواریم تا بتوانیم تمام مدارسی که نیاز به نوسازی دارند به شرایط استاندارد برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *