تصمیمات جدید برای ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان مرزنشین آیین‌نامه آموزشی مناطق مرزی به شورای عالی آمزوش و پرورش رفت

رسول پاپایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از مسائل مرتبط در حیطه مدیریتی آموزش و پرورش، موضوع آموزش و پرورش مناطق مرزی است، اظهار کرد: ۱۷ استان ما دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه‌اند. دانش‌آموزان ما در این مناطق زودتر از سایرین در معرض پیامدهای مرزنشینی از منظر فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و لازم است از این حیث به این مهم توجه کنیم.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز بکار شورای سیاستگذاری مناطق مرزی گفت: بر اساس اهداف و سیاست‌های مدنظر، تعدادی از دستگاه‌های مرتبط با امور مناطق مرزی به عضویت شورا در آمده‌اند و برای آنکه امور آموزش و پرورشی قانونمند و با نظم و انسجام بیشتری پیش رود، آیین نامه آموزشی مناطق مرزی را تدوین کردیم.

پاپایی با بیان اینکه جلسات بررسی آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که در یکی دو جلسه آتی آیین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی توسط شورای عالی آموزش و پرورش نهایی و به استان‌ها ابلاغ شود.

وی گفت: بر اساس این آیین نامه، یک شورای راهبردی ویژه این مناطق تشکیل خواهد شد که در آن با مشارکت و حضور سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی راهکارها و تصمیمات اجرایی ویژه کیفیت بخشی و ارتقای آموزش وپرورش مناطق مرزی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

پاپایی به تفاوت استان مرزی و شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که لزوماً همه مناطق استان‌های مرزی تحت پوشش تصمیمات شورا نخواهند بود و این شورا بیشتر شهرها و مناطق استان‌های مرزی را رصد خواهد کرد.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در یک استان ممکن است تنها شهر مرزی شامل تصمیمات باشند. مراقبت می‌کنیم کیفیت و دسترسی آموزشی در شهرهای مرزی نسبت به سایر شهرهای کشور عقب نباشد. باید مدارس در این مناطق ارتقا یافته و به سطح کیفی‌تری نزدیک شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را اینجا به ما بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *