گلایه‌های فرهنگیان بازنشسته از وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فرهنگیان بازنشسته در مهر ماه سال ۹۷ به دلیل عدم پرداخت پاداش پایان خدمت خود، امروز مقابل ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند.

این فرهنگیان از شهرهای مختلف آمدند و خواستار شنیده شدن صدایشان توسط دولت و وزیر آموزش و پرورش بودند.

از یکی از تجمع‌کنندگان درباره علل حضورشان در مقابل آموزش و پرورش سؤال کردم؛ او گفت: «مگر کسی به فکر ما هم هست و صدای ما را به جایی می‌رساند که بخواهم صحبت کنم؟» و البته حاضر به گفت‌وگو نشد.

بارها برای دریافت طلبمان حضور یافتیم ولی نتیجه نداده

یک خانم فرهنگی بازنشسته که خواست نامش در گزارش ذکر نشود، گفت: بنده مدت ۸ ماه است بازنشسته شده‌ام و برای پرداخت سنوات پایان خدمت ما وعده‌های بی‌اساس می‌دهند ولی اینکه چه زمانی این معوقات پرداخت خواهد شد، مشخص نیست.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵ مرتبه برای طلب‌هایمان مقابل وزارت آموزش و پرورش حضور یافتیم، ولی نتیجه‌ای نگرفتیم که امیدواریم این بار حضورمان نتیجه دهد. اکنون پول ما مانند برفی است که جلوی آفتاب مانده و روزبه روز ارزشش کم می‌شود و از دست می‌رود.

این فرهنگی بازنشسته افزود: ما درخواست داریم دولت و وزیر آموزش و پرورش پاسخ مناسبی به ما بدهند و از حقوق ما معلمان دفاع کنند؛ بنده ۳۱ سال در عرصه تعلیم و تربیت در شرایط سختی واقع در استان آذربایجان غربی خدمت کردم و محل خدمت من با محل زندگی در مرکز شهر فاصله زیادی داشت.

وی اضافه کرد: «به دلیل این‌که نمی‌توانستم رفت و آمد کنم مجبور بودم در اتاقکی کوچک واقع در همان مدرسه اسکان پیدا کنم و شبانه‌روز حضور داشته باشم؛ این درست نیست که پس از ۳۱ سال خدمت کردن بخواهیم با این وضعیت حقوق خود را دریافت کنیم».

در پرداخت معوقات فرهنگیان فقط وعده داده‌اند

همچنین یکی دیگر از این بازنشستگان در محوطه ورودی وزارتخانه به خبرنگار فارس اعلام کرد: بنده به دلیل به تعویق افتادن پاداش بازنشستگی از کرج به سمت ساختمان وزارت آموزش و پرورش آمدم تا شاید صدای ما شنیده شود.

وی افزود: در تمام وزارتخانه‌ها و اداره‌‌ها، کارمندان پس از دوره خدمت ۳۰ ساله پاداش پایان خدمت دریافت می‌کنند و ما نیز ۳۰ سال برای وزارت آموزش و پرورش خدمت کردیم که متأسفانه ۸ ماه است برای پرداخت‌ها اقدامی نشده است؛ ما آمده‌ایم تا وزیر یا سخنگوی وزارت آموزش و پرورش را ببینیم که اعلام کنند تکلیف ما چیست زیرا در طول این ۸ ماه به ما تنها وعده و وعید داده شده است.

این فرهنگی تصریح کرد: پرداخت معوقات همکاران ما در سال گذشته نیز با مشکل مواجه بود ولی یک ساله طی سه قسط پرداخت شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتهای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/‌‌‌‌‌