حفظ ۶ معاونت آموزش و پرورش در اصلاح ساختار

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تکریم و معارفه معاون حقوقی و برخی مشاوران آموزش و پرورش، اظهار کرد: در آموزش و پرورش وقتی ۴۰ سال گذشته را مرور می کنیم باید فعالیت‌ها را با شاخص‌های کمی نمایان کنیم و بر ما واجب است.

وی ادامه داد: سیاستی را دولت نه تنها برای آموزش و پرورش بلکه دستگاه‌های اجرایی است و آن، کوچک‌سازی و چابک سازی ساختار سازمانی است.

بطحایی با بیان اینکه موضوع سیاست‌گذاری آموزش و پرورش در کشورها متمرکز است، گفت: در چابک‌سازی ساختار، اصلاح ساختارها را در پیش گرفتیم؛ در ستاد و استان‌ها، تعدادی از واحدها تلفیق می‌شود و مأموریت تعدادی از واحدها تغییر می‌کند؛ البته زمان‌بر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر می‌خواهیم از منافع ستادی چالاک برخوردار شویم، ناچاریم این مسیر را پیش ببریم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس هر وزارتخانه باید ۵ معاونت و ۳۰ باکس مدیریتی داشته باشد و ما در چند ماه گذشته تلاش کردیم که ۶ معاونت خود را حفظ کنیم ولی باید ۳۰ باکس مدیریتی را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسگری در این مراسم اظهار کرد: در آموزش و پرورش نیازمند سند تحول بنیادین هستیم و باید از همه نهادها کمک بگیریم.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی برای ارتباطات با مجلس پیش‌بینی شده است و پیگیری موارد و مباحث حقوقی را مد نظر داریم ضمن اینکه جلسه‌ راهبردی از نمایندگان فعال مجلس و معاونان وزیر را مدنظر داریم.

مرتضی نظری مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مطالعات اجتماعی نیز اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته تمام تلاش روابط عمومی این بود که از حاشیه‌ها عبور کند و در جهت اطلاع‌رسانی شایسته، صریح به‌هنگام و در جهت اهداف تعلیم تربیت گام بر دارد.

وی ادامه داد: امید است چراغ روابط عمومی نه به عنوان سازمان بلکه پارادایم جهان امروز، کم فروغ نشود بلکه پرفروغ‌تر از قبل ادامه پیدا کند و تعلیم و تربیت که ۴۸ درصد قوه مجریه است، دچار ضعف نشود.

نظری با اشاره به تغییر تصویر جامعه از آموزش و پرورش، گفت: این هدف جز با حضور فرهنگیان و دانش‌‌آموزان در آموزش و پرورش میسر نبود.

وی اضافه کرد: در این یک سال و نیم که رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بودم، نتوانستم نقش همسر را به خوبی ایفا کنم و به همین دلیل از همسرم دعوت کردم تا اینجا در مقابل همه از او تشکر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *