حذف خصوصی‌سازی آموزش توسط مجلس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسانه معلم،حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به جزئیات جلسه فراکسیون فرهنگیان مجلس با حضور معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان مجلس تمام احکام مربوط به خرید خدمات آموزشی و واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی حذف شد و این مسئله به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود تا به صحن علنی مجلس برود.

وی در خصوص بودجه آموزش و پرورش در سال 98 گفت: دولت برای این وزارتخانه در سال آینده 48 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، اما با توجه به این که 5 هزار میلیارد تومان از کسری سال 97 به 98 منتقل می‌شود و از سوی دیگر 3 هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال آینده کمبود دارند در مجموع به 56 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کسری 8 هزار میلیارد تومانی در سال 98

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: آموزش و پرورش در سال 98 با 8 هزار میلیارد تومان کسری مواجه خواهد شد و این مسئله بدون در نظر گرفتن رتبه‌بندی معلمان است که بودجه قابل اتکایی نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.

حاجی‌بابایی در تشریح کسری بودجه آموزش و پرورش در سال 98 عنوان کرد: 3 هزار میلیارد تومان از این کسری به این دلیل است که در سال آینده 50هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که برای پاداش پایان خدمت آنها به 6500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما در لایحه بودجه 3500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر 5 هزار میلیارد تومان کسری نیز از سال 97 به 98 منتقل خواهد شد.

2 هزار میلیارد تومان رتبه‌بندی چندان قابل وصول نیست

وی درباره اعتبار مربوط به رتبه‌بندی معلمان گفت: در بودجه سال آینده، 2هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته‌اند و با توجه به این که در سقف دوم بودجه لحاظ شده است چندان قابل وصول نیست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین یادآور شد: در بودجه 98 دانشگاه فرهنگیان نیز با 600 میلیارد تومان کسری مواجه خواهد شد چرا که برای این دانشگاه اعتبار 600 میلیارد تومانی در نظر گرفته‌اند، اما به 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حاجی‌بابایی در پایان در تشریح کسری بودجه سال 97 که به 98 منتقل خواهد شد، گفت: سالجاری 31هزار نفر بازنشسته می‌شوند که 3600 میلیارد تومان پاداش بازنشستگی نیاز دارند. همچنین 600 میلیارد تومان بدهی در بحث مدارس خارج از کشور و خرید خدمات آموزشی وجود دارد. از سوی دیگر 1100 میلیارد تومان نیز کسری در بودجه سال 97 وجود داشت، بر همین اساس بودجه اجتناب‌ناپذیر امسال 44 هزار میلیارد تومان است که 39 هزار میلیارد آن تحقق می‌یابد و 5 هزار میلیارد کسری به سال 98 منتقل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *