اصلاح اساسنامه دبیرستان‌های کار و دانش در رشته بهیاری

به گزارش گروه آموزش و فناوری خبرگزاری رسانه معلم، اساسنامه دبیرستان‌های کاردانش رشته بهیاری مصوب جلسه 135 مورخ نهم دی‌ماه ۷۵ کمیسیون معین اصلاح شد.

بر این اساس، در اساسنامه واژه «دبیرستان»‌ به «هنرستان»‌ تغییر می‌یابد و همچنین در ماده 2 اصلاح شود و هنرستان‌های بهیاری توسط وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی به صورت دولتی و وابسته با رعایت شرایط و استانداردهای مربوط تأسیس و اداره می‌شود.

همچنین ماده 7 عبارت «و یا معادن آن»‌حذف می‌شود ماده 8 آن اصلاح شد و هنرستان‌های بهیاری می‌توانند با موافقت وزارت آموزش و پرورش از دبیران و کارمندان آموزش و پرورش برای تدریس دروس عمومی به صورت مأمور استفاده کنند.

در ماده 9 ردیف 4 عبارت «سوم راهنمایی»‌ به پایه نهم اصلاح شد؛ ضمن اینکه ماده 14 اصلاح شد و به فارغ‌التحصیلان رشته بهیاری که حداقل 96 واحد را با موفقیت به اتمام رسانده باشند، گواهینامه دیپلم کاردانش در رشته بهیاری اعطا می‌شود. این گواهینامه با رعایت سایر مقررات توسط هنرستان تنظیم و به تأیید وزارت آموزش و پرورش خواهد رسید.

اصلاح اساسنامه دبیرستان‌های کاردانش رشته بهیاری در هفدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 1397.7.25 به تصویب رسید.

می‌توانید اساسنامه دبیرستان‌های کاردانش رشته بهیاری را  از اینجا  اساسنامه دبیرستان‌های کاردانش رشته بهیاری  اساسنامه دبیرستان‌های کاردانش رشته بهیاریدانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *