عدم دسترسی به آمار اسمی بی‌سوادان بعد از یک سال

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی اظهار کرد: نهضت‌سوادآموزی حرکت علمی بود که امام با تیزبینی خود، این اقدام بزرگ را شروع کردند.

وی ادامه داد: ما در ابتدای انقلاب به دنبال این بودیم که خواندن و نوشتن را بیاموزیم اما امروز سوادآموزی تنه به تنه کشورهای دنیا در زمینه آموزش‌های مهارتی، سبک و مهارت زندگی می‌زند و در این راستا، مقام‌های متعددی را کسب کرده است.

فولادوند به تعداد بی‌سوادان استان تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ تعداد  ۲۵۰ هزار نفر در استان تهران بی‌سواد هستند که شامل ۹۰ هزار نفر در تهران و ۱۶۰ هزار نفر در شهرستان‌ها هستند.

وی با اشاره به مشکلات و ناهماهنگی‌ها در حوزه سوادآموزی اظهار کرد: مبارزه با بی‌سوادی کار بزرگی است که اراده ملی می‌خواهد؛ باید
در آموزش و پرورش در حوزه انسداد مبادی بیسوادی برنامه‌ریزی خوبی شود و باید مبادی بیسوادی را مسدود کنیم، البته کار خوبی هم در معاونت آموزش ابتدایی انجام شده است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در حوزه شهرستان‌ها ستاد پشتیبانی سوادآموزی خوب فعالیت می‌کند و خواهش می‌کنم فرمانداران کماکان چون گذشته حساسیت به خرج دهند و کمک کنند؛ در تهران هم، سوادآموزی فعالیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه چرا هنوز بعد از ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب هنوز افراد بیسواد داریم، گفت:
مهاجرت و نوسانات جمعیت از جمله مشکل سوادآموز است و نکته دیگر عدم دسترسی به آمار اسمی افراد است؛ ما بعد از یک سال موفق نشدیم از مرکز آمار ایران اسامی و آدرس بی‌سوادان را به دست آوریم

فولادوند به عدم فرهنگ‌سازی و تبلیغات مناسب برای سوادآموزی توسط صدا و سیما اشاره کرد و افزود: صدا و سیما ساعات زیادی را برای مؤسسات آموزشی می‌گذارد اما در حوزه سوادآموزی پا نمی گذرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *