اگر بخواهیم راه حل عملی بدهیم این است که شورای عالی اقتصاد آموزش و پرورش زیر نظر رئیس جمهور تاسیس بشود و در آنجا همه ظرفیت های موجود در کشور برای کمک به آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

باید شورای عالی اقتصاد آموزش و پرورش زیر نظر ریاست جمهوری تاسیس شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم،  مهندس محمود فرشیدی، دبیرکل کانون تربیت اسلامی در حاشیه مراسم روز دانشجو دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی(ره) تهران در مصاحبه با خبرنگار  رسانه معلم در خصوص طرح معلم تمام وقت گفت: آنچه که باعث نگرانی در جامعه معلمین شده این افزایش به تدریج ساعات موظف تدریس معلمان است.

اگر بیاییم حقوق را مثل اساتید دانشگاه واقعا در  سطحی بالا ببریم که افزایش حقوق و ساعت کاری  باهم باشند. و برای علاقمندان
می توان ساعت تدریس همان ۲۴ ساعت باشد و سایر ساعات از ساعات حضور معلمان در مدرسه و یا ساعات پرورشی آن ها حساب شود. به طور مستقیم بنده این طرح را قبول ندارم.
وی در ادامه درباره وضعیت فعلی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت:مدافعین  سند تحول در جنبه ی نظری در راه سند تحول کار شکنی می کنند  و سال هایی هم که مسئولیت داشتند ان را اجرایی  نکردند، الان هم بعد از  گذشت ۷ سال، حرف سند تحول روی زبان ها افتاده است.
یکسری کار هایی هم شده که  برخی از آنها خلاف اساس نامه دانشگاه فرهنگیان و خلاف سند تحول است مانند اهداف تربیت معلم و نیروی انسانی. همینطور برای  دوره های تحصیلی یک اهدافی پیشبینی کرده اند که با سند تحول در تضاد است، نگرانی دلسوزان اموزش و پرورش این است که سند تحول را دور بزنند و به اسم سند تحول کار دیگری بکنند.
فرشیدی در پاسخ به سوالی درباره این که چرا دولت به حل مشکل معیشتی معلمین نمی‌پردازد گفت: اگر بخواهیم راه حل عملی بدهیم این است که شورای عالی اقتصاد آموزش و پرورش زیر نظر رئیس جمهور تاسیس بشود و در آنجا همه ظرفیت های موجود در کشور برای کمک به آموزش و پرورش به کار گرفته شود.
آموزش و پرورش هم یک معاونت اقتصاد داشته باشد نه مانند معاونت مالی فعلی، بدین ترتیب می توان برای حل معضلات رفاهی معلمان راهکار های عملی ارائه داد. 
وی در پایان به عنوان پیشنهادی برای بهبود وضعیت معیشتی دانشجو معلمان و کسر 45 درصد از حقوق آنان افزود: معتقد هستم که باید این مطلب را با مجاری قانون گذاری مطرح کنید تا این مانع رفع شود و دانشگاه نیز از خدمات یارانه ی دانشجویی استفاده کند./د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *