معلم تمام وقت و پاره وقت نداریم

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست خبری در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش که سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ما برنامه‌های متعددی را برای این هفته طراحی کردیم که دو برنامه تجلیل از دانش‌آموزان پژوهنده و معلمان پژوهنده اجرا شد.

وی ادامه داد: ما به عنوان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، کارهایمان به دو بخش تقسیم می‌شود که در بخش اول، فعالیت‌های پژوهشی انجام داده، مقاله پژوهشی نوشته و نشست و کارگاه پژوهشی برگزار می‌کنیم و از طرف دیگر به عنوان بازوی پژوهشی آموزش و پرورش هستیم.

کریمی با بیان اینکه ساختاری از سال ۶۸ با عنوان شورای تحقیقات در آموزش و پرورش ایجاد شد که این شورا بعدها پژوهشگاه تعلیم و تربیت را پیشنهاد داد، افزود: در ستاد هفته پژوهش آموزش و پرورش، ۱۱ فعالیت عمده را طراحی کردیم که گل سرسبد آن معلم پژوهنده است؛ فعالیت اقدام پژوهی امسال بیست و یکمین دوره آن است.

وی با بیان اینکه اقدام پژوهی از سال ۱۳۷۵ آغاز شد، اضافه کرد: ۳۵۰ هزار گزارش اقدام پژوهی توسط معلمان انجام شده است یعنی پژوهش به سر کلاس درس می‌رود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: امسال ۵۳ هزار معلم پژوهنده، آثار خود را ارائه دادند که ۱۳۴ اثر به تهران آمد که بهترین‌ها توسط وزیر آموزش و پرورش تجلیل شدند.

وی گفت: دومین فعالیت، انتخاب پژوهشگران برگزیده بر اساس ملاک وزارت علوم است و ما گسترش فرهنگ پژوهش، تفکر و پرسشگری را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

کریمی در خصوص خرید و فروش پایان‌نامه‌ها، اظهار کرد: اینکه پایان‌نامه‌های دانشگاهی خرید و فروش می‌شود حرکت شنیع و پلیدی است و باید برخورد شود.

وی درباره حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط در آموزش و پرورش افزود: ما از پایان‌نامه‌های قوی که مشکلات آموزش و پرورش را حل می‌کند، حمایت می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در خصوص گلایه وزیر آموزش و پرورش از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، گفت: اینکه چرا باید آموزش و پرورش، پژوهشگاه داشته باشد هدف این بود که زمینه نشست و برخاست پژوهشگران و صاحبنظران با آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *