کارنامه تورمی بایدن وترامپ و آثار آن بر انتخابات ریاست جمهوری

که انتخابات عمومی 2024 به طور جدی آغاز می شود، ارزیابی رای دهندگان از اقتصاد و توانایی نامزدها برای مدیریت آن، طبق معمول، تأثیر زیادی بر نتیجه رقابت خواهد داشت. در فاصله کمی بیش از هفت ماه تا روز انتخابات، اقتصاد همچنان یک مزیت کلیدی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کاهش چشم انداز انتخاب مجدد رئیس جمهور بایدن است. در اینجا چهار نکته از تحقیقات نظرسنجی اخیر در مورد این موضوع آورده شده است:

تورم و قیمت های بالا همچنان دغدغه اصلی رای دهندگان است و بر ارزیابی رای دهندگان از اقتصاد غالب است. در نظرسنجی اکونومیست/YouGov که به تازگی منتشر شده است ، 22 درصد از رأی دهندگان تورم/قیمت ها را به عنوان مهم ترین موضوع خود می شناسند، در حالی که تنها هفت درصد از مشاغل و اقتصاد نام می برند. بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها برای پیشرفت ، 68 درصد از کسانی که تورم و قیمت ها را در ابتدا هزینه مواد غذایی را به عنوان نگرانی اصلی خود قرار دادند، پس از آن مسکن (17 درصد)، آب و برق (8 درصد) و گاز (سه درصد) را نام بردند.

علیرغم برخی بهبودهای اخیر، احساسات رأی دهندگان در مورد اقتصاد منفی است. نظرسنجی اخیر وال استریت ژورنال (WSJ) نشان داد که 31 درصد از رای دهندگان این پیشنهاد را تأیید می کنند که اقتصاد طی دو سال گذشته بهبود یافته است، که نسبت به دسامبر 10 درصد افزایش یافته است. در یکی دیگر از نشانه‌های پیشرفت، نظرسنجی نیویورک تایمز (NYT) در اوایل ماه مارس نشان داد که 26 درصد شرایط اقتصادی را عالی یا خوب می‌دانند، در حالی که از ژوئیه گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

با این حال، 74 درصد از پاسخ دهندگان NYT اقتصاد را فقط منصفانه (23٪) یا ضعیف (51٪) می دانند. و همانطور که تجزیه و تحلیل داده های WSJ نشان می دهد، تورم همچنان دلیل اصلی رکود بودن احساسات اقتصادی است. بیش از دو سوم رای دهندگان می گویند که تورم در مسیر اشتباهی قرار دارد و نزدیک به سه چهارم می گویند که افزایش قیمت ها بیش از درآمد خانوار است. این به توضیح اینکه چرا تنها 24 درصد از رای دهندگان انتظار دارند اقتصاد در 12 ماه آینده بهتر شود کمک می 

کمک می کند درک کنیم که گروه های فرعی کلیدی رای دهندگان در مورد اقتصاد چه احساسی دارند. تنها 22 درصد از سیاهپوستان آمریکایی، 13 درصد از اسپانیایی‌ها و 18 درصد از جوانان معتقدند که از نظر مالی امروز نسبت به یک سال پیش وضعیت بهتری دارند. (این رقم برای کل رای دهندگان 15 درصد است) و در دوره ای که وابستگی حزبی نسبت به دو دهه قبل تأثیر بسیار بیشتری بر ارزیابی های اقتصادی دارد، تنها 26 درصد از دموکرات ها می گویند که اقتصاد آنها شرایط نسبت به سال گذشته بهبود یافته است. فقط 19 درصد از سیاه پوستان آمریکایی، 14 درصد از اسپانیایی ها، 12 درصد از بزرگسالان جوان، و 21 درصد از کل رای دهندگان معتقدند که شرایط اقتصادی در حال بهتر شدن است، در حالی که اکثریت مطلق رای دهندگان (52٪) می گویند که اوضاع در حال بدتر شدن است.

پرزیدنت بایدن همچنان نمرات پایینی را برای مدیریت تورم دریافت می کند. در مجموع، تنها 35 درصد از رای دهندگان مدیریت او را با این موضوع تایید می کنند. در میان اسپانیایی‌ها، فقط 34% تایید می‌کنند. برای بزرگسالان جوان، 28٪; در میان رای دهندگان کم درآمد، 29 درصد.

وقتی صحبت از اقتصاد به میان می آید، دونالد ترامپ از برتری واضحی نسبت به بایدن برخوردار است. بر اساس نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز که در اوایل ماه مارس منتشر شد، ۶۵ درصد از رای‌دهندگان اقتصاد را در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ خوب ارزیابی می‌کنند، در حالی که در دوران بایدن این رقم ۳۸ درصد بود. تنها 17 درصد معتقدند که سیاست های بایدن باعث کاهش قیمت ها می شود، در حالی که این رقم برای ترامپ 44 درصد است. مطابق با این یافته ها، 55 درصد فکر می کنند که ترامپ در برخورد با اقتصاد کار بهتری انجام می دهد، در مقایسه با 33 درصد که فکر می کنند بایدن این کار را انجام دهد . 1

این نظرسنجی‌های اخیر یک عکس فوری است، نه یک پیش‌بینی. از هم اکنون تا روز انتخابات، چیزهای زیادی می تواند تغییر کند، مانند گذشته. به عنوان مثال، در سال 2012، پرزیدنت اوباما در اوایل با رتبه بندی اقتصادی منفی و اعتماد مصرف کننده پایین مواجه شد. اما با گذشت سال، احساسات رای دهندگان بهبود یافت و اوباما در پاییز میت رامنی را شکست داد. اگر سرعت تورم به تعدیل ادامه دهد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا نرخ بهره را کاهش دهد، تاریخ ممکن است تکرار شود. اگر این بهبود آنقدر زود اتفاق بیفتد که بر افکار عمومی تأثیر بگذارد، که معمولاً از شرایط واقعی اقتصادی عقب است، کاهش آشکار قیمت مواد غذایی ممکن است برای تضمین یک دوره دوم ریاست جمهوری برای بایدن کافی باشد، اما نشانه های کمی وجود دارد که این اتفاق رخ دهد. او باید امیدوار باشد که تثبیت قیمت ها برای تغییر ارزیابی رای دهندگان از عملکرد او به سمت بهتر شدن کافی با

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *