سرقت خرده فروشی ها در آمریکا


از کالیفرنیا تا کاپیتول هیل، نگرانی‌ها در مورد دزدی از فروشگاه توجه عمومی را در سراسر ایالات متحده به خود جلب کرده است و حرکتی را برای جرم‌انگاری بیشتر سرقت خرده‌فروشی افزایش داده است . در حال حاضر، این چرخش تنبیهی عواقب جدی برای جوامع دارد. به عنوان مثال، در آوریل گذشته، مردی در سانفرانسیسکو مورد اصابت گلوله یک نگهبان امنیتی قرار گرفت که او را متهم به دزدی از Walgreens کرد. در نوامبر، پلیس آلبوکرکی، NM، مردی را که متهم به دزدی از مغازه از کوهلز بود، به عنوان بخشی از گشت زنی های افزایش یافته خود برای مبارزه با سرقت خرده فروشی کشت. و همین ماه گذشته، افسران پلیس مردی در ویرجینیا مظنون به سرقت عینک آفتابی را در میدان خرید شهرستان فیرفکس کشتند.

در حالی که شهرها به دنبال بازسازی از اختلالات دوران همه گیر هستند که به طور موقت راهروهای تجاری کلیدی را خالی کرده و خرده فروشان بزرگ و کوچک را در معرض آسیب قرار داده است ، روایت گسترده ای وجود دارد که دزدی خرده فروشی در حال انفجار است و باعث بسته شدن فروشگاه ها در شهرهای سراسر کشور می شود. شرکت‌های بزرگی مانند Target ، CVS و Walgreens با بیان اینکه سرقت خرده‌فروشی دلیل اصلی تعطیلی است، به این روایت دامن زده‌اند. سیاستگذاران نیز در حال واکنش هستند و چندین ایالت قوانینی را برای اعمال مجازات‌های سخت‌تر برای جرایم خرده‌فروشی تصویب یا معرفی کرده‌اند.

در حالی که نیاز آشکاری برای حمایت از کسب و کارها وجود دارد، زیرا آنها به دنبال بهبودی پس از چند سال پر فراز و نشیب هستند، مشکل سرکوب سرقت خرده فروشی فعلی این است که بر اساس روندهای جرم و جنایت واقعی و شواهدی مبنی بر اینکه چه چیزی برای کاهش سرقت کار می کند، نیست. در پایان روز، اشتباهات سیاستی که اکنون مرتکب شده اند می تواند عواقب واقعی زندگی و مرگ را برای جوامع به همراه داشته باشد

: افسانه های سرقت خرده فروشی

سه مشکل اصلی در روایت فعلی سرقت خرده‌فروشی وجود دارد که توجه سیاست‌گذاران و عموم مردم را می‌طلبد.

اولین مورد بزرگ است: داده های موجود در مورد سرقت خرده فروشی بسیار غیر قابل اعتماد و نادرست است. اول، “سرقت خرده فروشی” یک مقوله مستقل نیست که توسط اکثر ادارات پلیس گزارش شده است. علاوه بر این، اصطلاحاتی که به طور فزاینده ای توسط مقامات صنعتی و دولتی استفاده می شود – “جرم خرده فروشی سازمان یافته” یا “سرقت خرده فروشی سازمان یافته” – هیچ تعریف قانونی منسجمی در سراسر ایالت ها ندارند و اغلب شامل جرایم گسترده تری مانند سرقت محموله و کارمند می شوند (که قبلاً با شدت بیشتری همراه هستند. تحریم ها). حتی انجمن خرده فروشان کالیفرنیا فقدان اطلاعات جامع و قابل اعتماد در مورد سرقت خرده فروشی را تایید کرده است.

دوم این است که دزدی از مغازه ها در شهرهای بزرگ در واقع به روشی که رسانه ها گزارش کرده اند افزایش نیافته است . بر اساس گزارش شورای عدالت کیفری، طی پنج سال گذشته تنها 24 شهر به طور مداوم داده‌های مربوط به دزدی از مغازه را گزارش کرده‌اند و از بین این شهرها، سرقت از مغازه در 17 شهر کاهش یافته است. سطوح حتی سانفرانسیسکو – که اغلب از آن به عنوان “اپیدمی دزدی از مغازه” یاد می شود – بین سال های 2019 تا 2023 شاهد کاهش 5 درصدی سرقت از مغازه ها بود.

در نهایت، ادعاهای شرکت ها قابل بررسی نیستند و برای بستن فروشگاه هایی که دارایی های ضروری برای بسیاری از جوامع هستند، استفاده می شود. به عنوان مثال، مدیر عامل Walgreens اذعان کرده است که شاید خرده فروشان “سال گذشته بیش از حد گریه کردند” و بیش از حد برای اقدامات امنیتی هزینه کردند که منعکس کننده نیازهای واقعی نبودند. و اگرچه فدراسیون ملی خرده‌فروشی گفت که «جرم خرده‌فروشی سازمان‌یافته» تقریباً نیمی از ضرر موجودی را در سال 2021 به همراه داشت، این گروه بعداً ادعای خود را پس گرفت . اکنون دیگر یک دلار را به پولی که به دلیل سرقت خرده فروشی از دست داده است، متصل نمی کند. و در موارد به یاد ماندنی، خرده‌فروشان بزرگ تصمیم گرفته‌اند تا فروشگاه‌هایی را با نرخ بسیار بالاتر جرم نگهداری کنند و در عین حال فروشگاه‌های دیگر را ببندند

: عواقب وحشت سرقت خرده فروشی می تواند وخیم باشد

این باید برای بسیاری از خرده فروشان و جوامع نشانه امیدوارکننده ای باشد که روند سرقت گسترده خرده فروشی بسیار اغراق آمیز است. متأسفانه بسیاری از مقامات محلی و ایالتی در واکنش به این اغراق، بدون اجازه دادن به شواهد، سیاست های جدیدی را اتخاذ می کنند. به عنوان مثال، فلوریدا اخیراً قانونی را تصویب کرده است که «سرقت خرده‌فروشی سازمان‌یافته» را به عنوان یک جنایت در نظر می‌گیرد، علی‌رغم این واقعیت که شهرهای فلوریدا با داده‌های موثق شاهد کاهش شدید دزدی از مغازه‌ها بوده‌اند – در حالی که سن پترزبورگ بین سال‌های 2019 تا 2023 کاهش 78 درصدی را تجربه کرده است.

عواقب آن برای جوامع می تواند وخیم باشد. سال‌ها تحقیق گسترده نشان می‌دهد که نه تعقیب جرایم سطح پایین و نه افزایش مجازات‌ها بر اساس جرم دوم یا سوم به طور معنی‌داری مانع از جرم نمی‌شود. تجزیه و تحلیل قطعی 116 مطالعه نشان داد که حبس افراد را از ارتکاب جرایم در آینده منصرف نمی کند و در واقع، حبس برای مدت کوتاه می تواند در واقع احتمال دستگیری و ارتکاب جنایت را در آینده افزایش دهد (به دلیل افزایش موانع برای تأمین شغل، شناسایی، مسکن و سایر خدمات اساسی لازم برای ورود موفقیت آمیز به جامعه).

در حالی که خرده‌فروشان به درستی نگران کاهش سرقت در فروشگاه‌های خود هستند، پاسخ‌های سیاست فعلی می‌تواند پیامدهای منفی طولانی‌مدتی بر جوامع داشته باشد – که در درازمدت، جرم و جنایت را بدتر می‌کند. رویدادهای غم انگیزی را که در تگزاس در حال رخ دادن است، در نظر بگیرید ، جایی که ساکنان کم درآمد به دلیل جرایم جزئی مانند سرقت گوشت منجمد یا تجهیزات چمن در زندان جان خود را از دست می دهند، در حالی که سیستم قضایی همچنان تحت فشار است و قادر به ارائه دفاع مناسب برای کسانی نیست که هنوز محکوم نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *