نگاهی به اخبار روز آموزش وپرورش در رسانه ها

 

رسانه معلم #اخبار آموزش وپرورش در رسانه ها وسیله ارتباطی این وزارتخانه با ملت عزیز ایران است از نخبگان در مراکز علمی ،تا خانواده هاو ودانش آموزان وتا دولتمردان،تا آن را تحلیل و همکاری و در نهایت کار آمدی مدیران را قضاوت نمایند اخبار خوب می تواند روح امید رادرمخاطبان ایجاد نمایند که سرمایه اجتماعی بی بدیل است

افزایش ۱۳درصدی هنرستان‌ها در دولت سیزدهم

سهم توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش در سه سال تحصیلی پیش از استقرار دولت سیزدهم (سال‌های ۱۳۹۷-۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ) با وجود تلاش‌های صورت گرفته با روند افزایشی ۰.۳۵ درصد روبرو بوده است اما با استقرار دولت سیزدهم با تغییر رویکرد حمایتی از آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش سهم توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای وکاردانش در سه سال تحصیلی اخیر (سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ) با اقدامات و تلاش‌های جهادی در استان‌ها به افزایشی ۴.۶۸ درصدی رسیده است. در واقع تعداد هنرجویان هنرستان‌ها نسبت به سال پایه ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به میزان ۲۱۳ هزار و ۸۱۴ نفر افزایش یافته است.

پایان طرح شهیدعجمیان و آماده شدن ۳۶۸مدرسه در مناطق سیل‌زده

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی کشور گفت: با پایان طرح شهید عجمیان در مناطق سیل‌زده ۳۶۸ آموزشگاه در ۷ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان که در سیل اسفند ماه دچار خسارت شده بودند با مشارکت گروه‌های جهادی بازسازی و پس از پایان تعطیلات نوروزی، همزمان با بازگشایی مدارش، آماده پذیرایی از دانش آموزان شدند.

پذیرش نوروزی بیش از دو میلیون نفر ـ روز در اماکن آموزش و پرورش

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح اسکان نوروزی فرهنگیان ۱۳ فروردین به پایان رسید، گفت: دو میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۹۰ (نفر روز) در مدارس، اقامتگاه‌های دائم و موقت، اردوگاه‌ها، پردیس‌ها و خانه معلم‌ها پذیرش شده‌اند که معادل یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۵۸۲ نفر یا ۲۹۵ هزار و ۶۰۹ خانوار هستند.

راه‌اندازی سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان با همکاری بنیاد احسان‌

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سکوی استعدادیابی و ثبت و ضبط عملکرد تحصیلی، مهارتی و رفتاری دانش‌آموزان با همکاری بنیاد احسان خبر داد.

وي افزود: ‌این کار در راستای شناسایی استعداد دانش‌آموزان در طول تحصیل به ما کمک می‌کند. ‌ما ‌اطلاعات دانش‌آموزان را ثبت می‌کنیم و در امر هدایت تحصیلی در پایه نهم از این اطلاعات استفاده خواهیم کرد.

بهره برداری از ۴۲۴پروژه آموزشی در استان سیستان و بلوچستان

معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب یک هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید. 

وي افزود :طبق اعلام وزیر محترم آموزش و پرورش بیش از ۳ هزار نفرسهمیه در آزمون استخدامی امسال به استان سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد. در همین راستا برای بحث نیروی انسانی پایدار و ماندگار، پذیرش دانشجو معلم بومی بوده که اجرایی شده است.

 افزايش۲برابري حق‌الزحمه ساعات حق‌التدریس معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان در صورت کسب شرایط هر ۴ سال ارتقای رتبه دارند، گفت: طرحی را دنبال می‌کنیم که از مهر ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد و براساس آن حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر خواهد شد. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین اتفاق سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسیدن رتبه‌بندی معلمان بود، اظهار کرد: ۵۷۲ هزار معلم به رتبه خود معترض بودند که تمام اعتراضات بررسی شد و به سرانجام رسید.

اردیبهشت آخرین فرصت سنجش سلامت کلاس اولی‌ها

دانش‌آموزانی که مهر سال ۱۴۰۳ وارد پایه اول دبستان می‌شوند حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند، نوبت‌گیری این طرح آغاز شده و پایان آن اردیبهشت ماه است. سامانه نوبت‌گیری برنامه ملی سنجش بدو ورود به دبستان و کودکستان در سال ۱۴۰۳ باز شده است و والدین می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir برای نوبت‌گیری اقدام کنند و تلفن همراه باید حتماً به نام والدین باشند.

 پنج شنبه آخرین مهلت ثبت نام  نوبت دوم آزمون سراسری

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمارثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: تا کنون بیش از ۶۷۰ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند تا پایان روز پنج شنبه ۱۶ فروردین نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

لازم به ذکر است، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *