افشای کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل پس از قطعنامه اخیر آتش بس

عبدالباری عطوان

قرارداد تسلیحاتی پیشرفته ای که دولت پرزیدنت بایدن تصمیم گرفت به کشور اشغالگر اسرائیل بفرستد که شامل هواپیماهای رادارگریز اف-35 و بمب های غول پیکر به وزن 2000 پوند به ارزش بیش از 2.5 میلیارد دلار است که امروز افشا شد، چراغ سبزی برای نتانیاهو بود. با برنامه های خود برای حمله به شهر رفح و تایید مشارکت مستقیم آن در جنگ قحطی و قحطی در نوار غزه به پیش می رود و به همین دلیل است که ما از مقاومت و تیپ های آن می خواهیم که فورا از مذاکرات دوحه و قاهره خارج شوند. آمریکا میانجی نبوده و نخواهد بود بلکه شریک بوده و باید بر این اساس با آن برخورد کرد.

آمریکا با پیشبرد این معامله نظامی در حالی که به دروغ ادعا می‌کند با دولت بنیامین نتانیاهو اختلاف دارد، بر اساس نقشه‌های اسرائیل برای نابودی مردم، زشت‌ترین انواع ریا، دو رویی، بداخلاقی و خون‌ریزی با طولانی‌تر کردن جنگ را در بر می‌گیرد. استریپ را نابود کرده و آن را غیرقابل زندگی می کند وگرنه چرا این بمب های غول پیکر با ظرفیت تخریب بسیار بالا ساختمان ها را از پایه تخریب می کنند و دهانه هایی به عمق حداقل 50 متر ایجاد می کنند و آیا اصلاً ساختمانی برای تخریب باقی مانده است. نوار غزه؟

دولت پرزیدنت بایدن برای مردم نوار غزه ساندویچ های مرگبار و کنسرو می فرستد و در ازای آن هواپیماهای جنگنده، مهمات و بمب های بسیار پیشرفته برای دولت اشغالگر می فرستد، آیا ریاکاری، دروغ و ذهنیت مخرب جنایتکار بیشتر از این است؟ حتی نازیسم در اوج قدرت خود به این درجه از جنایت و ریا و دوگانگی و نژادپرستی نرسید و نازیسم در نیات و دکترین خود روشن بود و هرگز نگفت که رهبر لیبرالیسم است و برای تحمیل احترام می جنگید. برای حقوق بشر همانطور که ایالات متحده آمریکا ادعا می کند، و تحت این شعارهای فریبنده به جنگ پرداخت.

ما نمی دانیم که مردم نوار غزه با مردم آمریکا چه کردند تا زمانی که دولت آنها از نژادپرستی صهیونیستی حمایت کرد تا آنها را بکشد، نابود کند، گرسنه بکشد، این سلاح های کشتار جمعی را بفرستد تا آنچه را که از آنها زنده باقی مانده است نابود کند. بیش از 90 درصد از خانه های آنها را ویران کنید، از آواره شدن بیش از دو میلیون نفر از آنها حمایت کنید، و کمک های آژانس امدادی را که حداقل وسایل زندگی را برای آنها فراهم می کند، قطع کنید.

آیا بر اساس مفهوم آمریکایی کشتن بیش از 33 هزار نفر در نوار غزه که بیشتر آنها کودک و زن هستند و زخمی کردن حداقل صد هزار نفر دیگر، دفاع از خود است؟ از بیمارستان‌های نوار غزه، کشتن کادر پزشکی، قطع برق، و بردن کودکان نارس؟

شرم نه تنها بر ایالات متحده و دولت نازی آن، بلکه بر دولت های عربی است که در برابر این کشتارها سکوت کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم با تبانی با دولت اشغالگر از آنها حمایت می کنند و به جنایات خود در این کشور پشت کرده اند. نوار غزه در شش ماه گذشته، جنایاتی که… در این ماه مبارک به اوج خود رسید.

ما با تلخی از این خیانت عربی و اسلامی به مردم خود در نوار غزه و مقاومت شرافتمندانه آنها می نویسیم و آنها را با گرسنگی یا گلوله تنها با مرگ روبرو می کنیم، اما در عین حال به خوبی می دانیم که خداوند با آنهاست. مردم شریف با آنها هستند و این پیروزی در نهایت از آن آنها خواهد بود، زیرا تاریخ شکست ملتی را که در دفاع می جنگد ثبت نکرده است، برای سرزمین، عزت، شرف، مقدسات، ملت فلسطین و آن مقاومت وفادار و ایدئولوژیک، هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت.

آمریکا همانطور که در افغانستان و عراق شکست خورد در نوار غزه شکست خواهد خورد و در یمن نیز شکست خواهد خورد و معاملات نظامی آن برای نوک نیزه زهرآلودش در تل آویو پروژه نژادپرستانه صهیونیستی را نجات نخواهد داد. بلکه نابودی آن را تسریع خواهد کرد.این جنگی است که ادامه دارد و هیولای مقاومت از بطری اش خارج شده و هرگز به آن باز نخواهد گشت.

دولت فاشیست آمریکا با این تعصب آشکار نسبت به جنایات اشغالگر، ثابت کرده است که دشمن واقعی و اصلی است و همین را می توان در مورد همه همدستانش و متحد اسرائیلی اش در جهان عرب و اسلام گفت. که به آن غذا و نفت و گاز می رسانند یا با جنایات نوار غزه مثل سوئیس برخورد می کنند و فراموش نکنیم در این شتابزدگی نقش واسطه را بازی می کنند تا چهره زشت او را سفید کنند. می گوییم این سخنانمان را خوب به خاطر بسپار… و روزها بین ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *