۸۲ درصد مدارس ایمن هستند /خیرین به ساخت مدارس در روستا ها تمایل دارند

به گزارش ایرنا، ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان ساعات آموزشی و پرورشی خود را در آنجا می‌گذرانند و با توجه به حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان ساخت و مقاوم سازی این مدارس اهمیت بسیاری دارد.اکنون ۸۲ درصد مدارس کشور ایمن و ۱۸ درصد یعنی حدود ۶۵ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارد که مدارس تهران هم نیازمند تخریب و بازسازی هستند.در این راستا، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره مقاوم‌سازی مدارس تهران اظهار داشت: با اعتبار مقاوم‌سازی در چند سال گذشته در برنامه ششم توسعه به‌واسطه عدم تحقق و تحریم‌هایی که وجود داشت، در عمل کار قوی انجام نشد.وی افزود: حکم برنامه هفتم مصوب شده و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، اما تا این حکم ابلاغ نشود نمی‌توان رسما اعلام کرد. پس از این ابلاغ، فرایند مقاوم‌سازی هشت هزار کلاس درس پیش‌بینی شده تهران را انجام می‌دهیم

به گزارش ایرنا، ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان ساعات آموزشی و پرورشی خود را در آنجا می‌گذرانند و با توجه به حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان ساخت و مقاوم سازی این مدارس اهمیت بسیاری دارد.

اکنون ۸۲ درصد مدارس کشور ایمن و ۱۸ درصد یعنی حدود ۶۵ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارد که مدارس تهران هم نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

در این راستا، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره مقاوم‌سازی مدارس تهران اظهار داشت: با اعتبار مقاوم‌سازی در چند سال گذشته در برنامه ششم توسعه به‌واسطه عدم تحقق و تحریم‌هایی که وجود داشت، در عمل کار قوی انجام نشد.

وی افزود: حکم برنامه هفتم مصوب شده و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، اما تا این حکم ابلاغ نشود نمی‌توان رسما اعلام کرد. پس از این ابلاغ، فرایند مقاوم‌سازی هشت هزار کلاس درس پیش‌بینی شده تهران را انجام می‌دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *