آنچه داده ها در مورد تعطیلی مدارس در اثر بیماری همه گیر، چهار سال بعد می گویند

رسانه معلم به نقل از روزنامه نیورک تایمز

توسطسارا مروش ، کلر کین میلروفرانچسکا پاریس

18 مارس 2024به روز شده در ساعت 2:07 بعد از ظهر ET

چهار سال پیش در این ماه، مدارس در سراسر کشور شروع به تعطیلی کردند و یکی از قطبی ترین و جناحی ترین بحث ها در مورد همه گیری همه گیر را برانگیخت.

برخی از مدارس، اغلب در ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان و مناطق روستایی، تا پاییز 2020 بازگشایی شدند. برخی دیگر، معمولاً در شهرهای بزرگ و ایالت های تحت رهبری دموکرات ها، تا یک سال دیگر به طور کامل بازگشایی نمی شوند.

از آن زمان، داده‌های مختلفی – در مورد نتایج تحصیلی کودکان و در مورد شیوع کووید-19 – جمع‌آوری شده است. امروزه، بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی و آموزش اذعان دارند که تعطیلی طولانی مدارس به طور قابل توجهی مانع از گسترش کووید نشده است، در حالی که آسیب های تحصیلی برای کودکان زیاد و طولانی مدت بوده است.

تحقیقات نشان می‌دهد در حالی که فقر و سایر عوامل نیز نقش داشتند، یادگیری از راه دور عامل اصلی افت تحصیلی در طول همه‌گیری بود – یافته‌ای که در سطح درآمد صادق بود

شان اولری، متخصص بیماری های عفونی اطفال که به نوشتن راهنمایی برای آکادمی آمریکایی کمک کرد، گفت: «توافق نسبتاً خوبی وجود دارد که به طور کلی، به عنوان یک جامعه، ما احتمالاً بچه ها را بیش از آنچه باید از مدرسه دور نگه می داریم. اطفال، که در ژوئن 2020 توصیه کرد که مدارس با رعایت اقدامات ایمنی بازگشایی شوند.

در آن زمان هیچ تصمیم آسانی وجود نداشت. مقامات باید خطرات یک ویروس در حال ظهور را در برابر پیامدهای بهداشتی و روانی تعطیلی مدارس بسنجید. و حتی مدارسی که به سرعت بازگشایی شدند، تا پاییز 2020، اثرات ماندگاری را مشاهده کردند.

اما همانطور که کارشناسان برای اورژانس بهداشت عمومی بعدی برنامه ریزی می کنند، هر چه که باشد، تحقیقات فزاینده ای نشان می دهد که تعطیلی مدارس همه گیر هزینه گزافی برای دانش آموزان داشته است

بر اساس تجزیه و تحلیل نیویورک تایمز از داده های تعطیلی مدارس و نتایج ارزیابی ملی پیشرفت آموزشی، در سطح ایالت، زمان بیشتری که در سال تحصیلی 2020-21 در آموزش از راه دور یا ترکیبی سپری می شود، با کاهش بیشتر نمرات آزمون همراه بود . آزمون معتبری که برای نمونه کشوری دانش آموزان پایه چهارم و هشتم برگزار شد.

بر اساس تجزیه و تحلیل نمرات آزمون از کلاس سوم تا هشتم در هزاران منطقه ایالات متحده، که توسط محققان در استنفورد و هاروارد انجام شد، این یافته در سطح منطقه مدرسه نیز صادق است. در مناطقی که دانش‌آموزان بیشتر سال تحصیلی 2020-2020 را به یادگیری از راه دور گذرانده‌اند، به طور متوسط ​​بیش از نیمی از نمره را از ریاضی عقب‌افتادند، در حالی که در مناطقی که بیشتر سال را به صورت شخصی گذرانده‌اند، کمی بیش از یک سوم نمره را از دست داده‌اند

جداگانه ای روی تقریباً 10000 مدرسه نتایج مشابهی پیدا کرد.)

غلبه بر چنین ضررهایی بدون مداخلات قابل توجه دشوار است. جدیدترین نمرات آزمون، از بهار 2023، نشان می‌دهد که دانش‌آموزان، به طور کلی، از تلفات همه‌گیر خود در امان نیستند ، و شکاف‌های بزرگ‌تری بین دانش‌آموزانی که بیشترین امتیاز را از دست داده‌اند، باقی مانده است. دانش‌آموزان مناطق دورافتاده یا ترکیبی طولانی‌ترین – حداقل 90 درصد از سال تحصیلی 2020-21- هنوز تقریباً دوبرابر در مقایسه با دانش‌آموزان در مناطقی که به دانش‌آموزان اجازه بازگشت در بیشتر سال را می‌دادند، تقریباً دوبرابر فرصت جبران داشتند.

مدتی حضوری بهتر از بی زمانی بود.

همانطور که در طول سال نواحی به سمت یادگیری حضوری تغییر می‌کردند، دانش‌آموزانی که به آنها یک برنامه ترکیبی (چند ساعت یا روز در هفته به صورت حضوری، با بقیه آنلاین) ارائه می‌شد، به طور متوسط ​​بهتر از دانش‌آموزانی در مکان‌هایی که مدرسه بودند، بهتر عمل کردند. کاملاً دور، اما بدتر از مکان‌هایی که مدرسه کاملاً حضوری داشتند

دومین عامل مرتبط با افت تحصیلی در طول همه گیری، سطح فقر جامعه بود. در مقایسه مناطق با سیاست های یادگیری از راه دور مشابه، مناطق فقیرتر تلفات شدیدتری داشتند.

اما یادگیری حضوری همچنان اهمیت داشت: با نگاهی به مناطق با سطوح فقر مشابه، یادگیری از راه دور با کاهش بیشتری همراه بود.

 این ترکیب – فقر و یادگیری از راه دور – به ویژه مضر بود. برای هر هفته ای که از راه دور سپری می شد، دانش آموزان در نواحی فقیرنشین نسبت به همسالان مناطق ثروتمندتر، در ریاضیات تلفات شدیدتری داشتند.

این قابل توجه است، زیرا مناطق فقیر نیز احتمال بیشتری داشت که برای مدت طولانی تری دور از دسترس بمانند .

برخی از بزرگترین مناطق فقیر کشور در شهرهای دموکرات هستند که رویکرد محتاطانه تری نسبت به ویروس داشتند. مناطق فقیر، و جوامع سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار نیز از نرخ‌های بالاتر مرگ و میر ناشی از کووید رنج می‌برند، که باعث می‌شود بسیاری از خانواده‌ها و معلمان در آن مناطق برای بازگشت مردد باشند.

سارا کارپنتر، مدیر اجرایی ممفیس لیفت، یک گروه حمایت از والدین در ممفیس، که مدارس تا بهار 2021 تعطیل بودند، گفت: «ما می‌خواستیم زنده بمانیم .

او با اشاره به تأثیرات تحصیلی افزود: «اما من همچنین فکر می‌کنم که به گذشته نگاه می‌کنم، ای کاش بچه‌های ما می‌توانستند خیلی سریع‌تر به مدرسه برگردند».

بر اساس تحقیقات استنفورد و هاروارد، موارد دیگر نیز با نتایج بدتر دانش‌آموزان مرتبط بودند، از جمله افزایش اضطراب و افسردگی در میان بزرگسالان در زندگی کودکان، و محدودیت کلی فعالیت اجتماعی در یک جامعه

در حالی که حضور در مدرسه به طور متوسط ​​برای نتایج تحصیلی بهتر بود، اما تضمینی نبود. برخی از مناطقی که زود افتتاح شدند، مانند مناطقی در شهرستان چروکی، گا، حومه آتلانتا، و شهرستان هانوفر، ویرجینیا، یادگیری قابل توجهی را از دست دادند و عقب ماندند.

در عین حال، بسیاری از مدارس شاهد افزایش اضطراب و طغیان های رفتاری در بین دانش آموزان هستند. و غیبت مزمن از مدرسه در میان گروه های جمعیتی افزایش یافته است .

کارشناسان می‌گویند اینها نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد حتی تعطیلی‌های کوتاه‌مدت و به‌طور گسترده‌تر همه‌گیری، تأثیرات ماندگاری بر فرهنگ آموزش داشته است.

مارگارت اسپلگز گفت: «تقریباً، در دوران کووید، این حس وجود داشت که «ما تسلیم می‌شویم، ما فقط سعی می‌کنیم جسم و روح را در کنار هم نگه داریم» و من فکر می‌کنم که این برای انتظارات بالاتر از مدارس مخرب بود. منشی آموزش و پرورش در زمان پرزیدنت جورج دبلیو بوش که اکنون مدیر اجرایی مرکز سیاست دو حزبی است

شاید بزرگترین سوالی که در مورد بازگشایی مدارس وجود داشت این بود که آیا امن بود؟

در بهار 2020، زمانی که مدارس برای اولین بار تعطیل شدند، تا حد زیادی ناشناخته بود. اما چندین کارشناس گفتند که این وضعیت تا پاییز 2020 تغییر کرده است ، زمانی که نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که احتمال ابتلای کودکان به بیماری‌های جدی کمتر است، و شواهد رو به رشدی از اروپا و بخش‌هایی از ایالات متحده مبنی بر اینکه باز کردن مدارس با تدابیر ایمنی منجر نمی‌شود. برای انتقال قابل توجهی بیشتر

دکتر جین نوبل، مسئول پاسخگویی به کووید در سیستم بهداشتی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت: «رهبران بیماری‌های عفونی عموماً توافق کرده‌اند که تعطیلی مدارس راهبرد مهمی برای جلوگیری از شیوع کووید نیست.

با این حال، از نظر سیاسی، در مورد اینکه دقیقاً چه زمانی بازگشایی مدرسه امن بود، اختلاف نظر وجود دارد.

فرمانداران جمهوری خواه که خواستار بازگشایی مدارس شدند، مدعی اعتبار رویکرد خود شده اند، در حالی که دموکرات ها و اتحادیه های معلمان بر تعهد خود به ایمنی و سرمایه گذاری خود برای کمک به بهبودی دانش آموزان تاکید کرده اند.

جری تی جردن، رئیس فدراسیون معلمان فیلادلفیا، که به دلیل نگرانی در مورد در دسترس بودن واکسن ها و تهویه ضعیف در ساختمان های مدرسه، در برابر بازگشت شخصا به مدرسه مقاومت کرد، گفت: «من معتقدم که این تصمیم درستی بود. مدارس فیلادلفیا تا بهار 2021 تا حدودی بازگشایی شدند ، تصمیمی که آقای جردن معتقد است جان انسان ها را نجات داد.

او گفت: «این مهم نیست که در ساختمان چه می‌گذرد و چقدر مردم یاد می‌گیرند اگر مردم به ویروس مبتلا شوند و احتمال مرگ را داشته باشند

کارشناسان می گویند اگرچه بحران بهداشتی بعدی ممکن است مشخصات متفاوتی داشته باشد، اما با محاسبات مختلف خطر، پیامدهای تعطیلی مدارس اکنون به خوبی مشخص شده است.

کارشناسان بیماری‌های عفونی گفتند که در آینده امیدوارند تصمیم‌گیری‌ها بیشتر بر اساس داده‌های اپیدمیولوژیک با در نظر گرفتن مبادلات انجام شود.

آیا می توانستیم از داده ها برای هدایت بهتر تصمیم گیری خود استفاده کنیم؟ دکتر Uzma N. Hasan، رئیس بخش بیماری‌های عفونی کودکان در RWJBarnabas Health در لیوینگستون، نیوجرسی، گفت: «ترس نباید تصمیم‌گیری ما را هدایت ک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *