۵۴ دانش‌آموز ازبین ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در رده سنی ۱۳ تا۱۸ از ۳۰ استان به مرحله بعدی مسابقه جهانی مغز راه یافتند

رسانه معلم

نفرات برتر مرحله اول دهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی «دانش مغز» تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، مرحله نخست دهمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار شد و
نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها مشخص شدند.

در این مرحله از مسابقات، ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال از بیش  از ۳۰ استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۵۴ دانش‌آموز اول این رقابت‌ها برای حضور در مرحله دوم برگزیده شدند.

برگزیدگان این مرحله، بهار سال آینده در دوره‌های آمادگی مرحله دوم آزمون شرکت خواهند کرد. این دوره‌ها با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار می‌شود و نفر برتر این رقابت‌ها به عنوان ‌نماینده کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی دانش مغز شرکت خواهد کرد.

مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، پرورش استعدادهای جوان و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب در سطح کشور برگزار می‌شود.

معرفی مسابقه
مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای اولین بار توسط دکتر نوربرت میسلینسکی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه مریلند کشور امریکا پایه گذاری شد. این رقابت‌ها با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.انجمن علوم اعصاب ایران با همکاری گروه علمی سیناپس، مجری رسمی برگزاری این آزمون در ایران می باشد. مرحله جهانی مسابقه Brain Bee 2024 در کشور آمریکا برگزار می شود. جوایز نفرات برتر رقابت جهانی مسابقه بین المللی دانش مغز به ترتیب نفر اول ۳۰۰۰ دلار، نفر دوم ۲۰۰۰ دلار و نفر سوم ۱۰۰۰ خواهد بود

https://irsynapse.com/%/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *