میزان مدارس تخریبی مدارس در سیل سیستان وبلوچستان

 رسانه معلم به نقل از خبرگزاري صداوسيما؛  میثم لک‌زایی افزود: تعطیلی مدارس عمدتاً بابت آب‌گرفتگی معابر یا محوطه‌ها بوده است و بیشترین تعداد تعطیلی در منطقه پلان اتفاق افتاده است.

وی درباره وضعیت آسیب‌دیدگی مدارس استان سیستان و بلوچستان بر اثر سیل در این استان، اظهار کرد: بیشترین تعداد تعطیلی در منطقه پلان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: تاکنون گزارش تخریب فقط یک مورد “ریزش سقف” در کله‌گان جالق از مدارس سنگی اعلام شده است. این اتفاق در نزدیکی مدرسه پروژه درحال اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا بوده است که این مدرسه در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. همچنین تخریب نازک‌کاری سقف یک مدرسه در دلگان گزارش شده است.

رئیس اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای اسکان اهالی، یک مدرسه در شب اول سیل استفاده شده است. برای گروه‌های امدادی نیز دو سالن و دو مدرسه شبانه‌روزی در دشتیاری و یک سالن و یک مدرسه شبانه‌روزی در پلان در حال استفاده است.

لک‌زایی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس در اختیار ۴۵۰۰۰ نفر دانش‌آموز استان قرار گرفته و در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ کلاس در دست اجراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *