اینستاگرام صفحه فلسطینی با ۶ میلیون دنبال‌کننده را بست

رسانه معلم #مدعیان آزادی هرچه را که علیه منافع آنها باشد را با تیغ تروریسم از بین می برند و برای خود جایز می دانند کشتار ونسل کشی رژیم کوک کش مطابق با حقوق بشر است ولی دفاع از آنها نادیده گرفتن حقوق آمریکایی است تعجب از کسانی است که اختلالات روانی وافسردگی وسبک روانی ولذت وگفتگو برای آنها اهمیت دارد ولی در مقابل این جنایت فجیع مهر سکوت بر لب زدند واندیشه خود را رسوا کردند گزارش زیر را به نقل از خبرگزاری فارس می خوانیم

، سانسور جنایت‌های اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد و در آخرین نمونه، صفحه‌ای قدیمی با ۶ میلیون دنبال‌کننده توسط این پلتفرم حذف شد.

صفحه «eye on Palestine» در اینستاگرام برای پوشش وقایع غزه و اخبار و ویدئوهای روزانه مربوط به فلسطینی ها ایجاد شده بود و به‌علت روایت‌های به‌موق و موثق از وقایع غزه، 6میلیون از سرتاسر جهان آن را دنبال می‌کردند. این صفحه در ساعات گذشته توسط اینستاگرام حذف شده است

فعالیت این صفحه به سال ها قبل باز می‌گردد و مشکل به وجود آمده برای آن سابقه قبلی نیز دارد، در 27 مهر 1401 هم اینستاگرام اعلام کرد که آن را تعلیق کرده است. Eye on Palestine در آن زمان 3میلیون دنبال کننده داشت.

پیش از این نیز به دنبال فشارهای اتحادیه اروپا شبکه های مجازی اقدامات محدود سازی علیه صفحات و گروه های مربوط به فلسطین را انجام داده بودند.

در این راستا متا اعلام کرد اقداماتی از جمله حذف محتوای حمایت از حماس در پلتفرم‌های خود را انجام می دهد. این پلتفرم اعلام کرده «بیش از 795هزار محتوای عبری یا عربی را حذف یا به عنوان مزاحم علامت گذاری کرده است.»

یوتیوب نیز به عنوان یک پلتفرم بزرگ که با محدودیت‌های اتحادیه اروپا در رابطه با وقایع سرزمین‌های اشغالی روبرو شد اعلام کرد: « ما ده‌ها هزار ویدئوی مضر را حذف کرده‌ایم و صدها کانال را بسته‌ایم.»

ضرب العجل 24 ساعته این اتحادیه به ایلان ماسک باعث شد تا شبکه رسانه اجتماعی ایکس نیز اعلام کند که حساب های مرتبط با حماس را حذف کرده است.

دستورالعمل های گوگل نیز تلگرام را مجبور کرد تا تعدادی از کانال های مرتبط با حماس را از دسترس خارج کند. این درحالیست که گوگل و اپل به درخواست اسرائیل در سرویس نقشه خود ارائه ترافیک آنلاین در سرزمین های اشغالی و غزه را متوقف کردند.

در میان این همه سانسور 48 سازمان در این ماه بیانیه‌ای صادر کردند و از شرکت‌های فناوری خواستند به حقوق فلسطین در طول اتفاقات جاری احترام بگذارند: «ما نگران سانسور قابل توجه و نامتناسب صداهای فلسطینی از طریق حذف محتوا و پنهان کردن هشتگ‌ها، در میان سایر موارد نقض حقوق آن‌ها هستیم. این محدودیت‌ها در مورد فعالان، جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر تهدیدی جدی برای آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات، آزادی تجمع و مشارکت سیاسی است.»

این اولین بار نیست که رسانه‌های اجتماعی صدای فلسطینی‌ها را سانسور می‌کنند. گزارش مستقلی که یک سال پس از جنگ اسرائیل در غزه در سال 2021 توسط متا علنی شد، به این رویه اذعان کرده بود. متا در ماه می 2021(اردیبهشت1400) به سانسور و سوگیری در جریان حمله اسرائیل به غزه که منجر به کشته شدن 256 فلسطینی از جمله 66 کودک شد، محکوم شد. با وجود این باز هم شاهد سانسور صفحات مربوط به فلسطین توسط این شرکت بوده‌ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *