موافقت اصولی با۴هزار میلیارد تومان برای توسعه هوش مصنوعی

رسانه معلم #جامعه از فعالیت معاون فناوری رئیس جمهوری رضایت دارد به ویژه با توسعه شرکت های دانش بنیان اما زمزمه هایی از فساد در این شرکت ها ؛و کاغذی بودن بعضی از شرکت ها، وتقسیم خانمان سوز شرکت دانش بنیان خوب وبد ویا خودی و غیر خودی و… در جامعه شنیده می شود وتا کنون شاخص های مشخص مانند تعداد این شرکت ها ،فعالیت آنها ،میزان حمایت دولت ،میزان بهروری ملت و…..در سایت معاونت مشاهده نمی شود و اخیرا دکتر دهقانی وعده «سامانه جامع شرکت‌های دانش‌بنیان» با هدف دسترسی آزاد و شفاف به اطلاعات جامع شرکت‌ها را داده است کشور ما در ارايه آمار بسیار ضعیف است و آن را از مردم پنهان می کنند که علامت مهم فساد در ساختار دولتی است مصاحبه دکتر دهقانی را با هم می خوانیم

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور روز شنبه در دیدار با مدیران شرکت‌های دانش بنیان برتر استان زنجان  گفت: اگرچه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور روند افزایشی داشته است، ولی مشکلات بیشتر شده و منابع محدود است.

این مسوول یکی از برنامه‌های معاونت را توجه به موضوع میکروالکترونیک عنوان کرد و گفت: به طور معمول کار اجرایی انرژی زیادی می‌طلبد، اما در برنامه هفتم مصوب شد که کشور در ۶ حوزه، مراکز ملی آفرینش فناوری ایجاد کند که یکی از این حوزه‌ها میکرو الکترونیک است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری در ۱۶ ماه گذشته تلاش کرده تا خط ریلی جریان علم و فناوری کشور شتاب بیشتری یابد، افزود: تلاش بر این بوده کار‌ها به صورت هدفمند، هدایت شده بزرگ و با هم افزایی بیشتری به پیش رود.

وی به اهمیت هوش مصنوعی نیز تاکید کرد و افزود: موافقت اصولی سه تا چهار همت برای انجام اقدامات لازم برای سال آینده اخذ شده است.

این مسئول با بیان اینکه در دوران سازندگی منابع خوب و سرشاری وجود داشت و به دنبال آن مصارف کمتر بود اضافه کرد: مصرف بنزین روزانه در سال ۷۰ در کشور ۳۰ میلیون لیتر در حالی این روند اکنون به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که با یکدیگر هیچ ارتباطی ندارند و در برخی واقع این شرکت‌ها رقیب شده‌اند این در حالی است برای دستیابی به اهداف تعیین شده باید به صورت جمعی کار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *