نتانیاهو از زبان اسرائیل- فاسد تا حد جنون-دیو ویرانی

رسانه معلم- حمله نظامیان نتانیاهو به پناهجویان بیش‌از یک میلیون نفرغزه به رفح وسکوت سازمان های جهانی و به ویژه کشور های مسلمان دیوانگی نتانیاهو را تشدید کرده است از روزنامه رای الیوم به ویژگی شخصیت نتانیاهو می پردازیم

ناصره – “نظر امروز” – زهیر آندراس:

هنگامی که از تاجر اسرائیلی، آرنون میلچان، که شاهد اصلی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، در پرونده دریافت رشوه از وی است، در جریان مناظره در دادگاه مرکزی قدس اشغالی پرسیده شد که آیا نتانیاهو دوست او بوده است. میلچان در پاسخ گفت: نتانیاهو هیچ دوستی ندارد، او یک دوست دارد که خود نتانیاهو است.

به نوبه خود، آمنون آبراموویچ، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال 12 عبری، گفت: «نتانیاهو بزدل نمی‌تواند اقدام نظامی همراه با اقدام سیاسی را کامل کند و فقط می‌تواند به صحبت‌های خود ادامه دهد، مانند تکرار عبارت « برای رسیدن به پیروزی مطلق دستور و دستور دادم.»

ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت، در حالی که مفسران نهاد دریافتند که اعلام نتانیاهو مبنی بر اینکه پیروزی مطلق در دسترس است، فقط از نظر سیاسی به او خدمت می‌کند، یعنی حمایت از او را در میان اسرائیلی‌ها افزایش می‌دهد، با توجه به کاهش محبوبیت او به پایین، ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، گفت. او در مقاله ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، گفت: «این هذیان است که باور کنیم کسی که شکست کامل را به ارمغان آورد، اکنون قادر است به پیروزی کامل دست یابد.

اسحاق شامیر، نخست وزیر پیشین اسرائیل، نتانیاهو را “فرشته ویرانی و ویرانی” توصیف کرد. او در مصاحبه ای با رادیو ارتش اشغالگر در سال 2000 گفت که از حزب لیکود خواسته است نتانیاهو را به عنوان رئیس حزب برنگرداند. وی ادامه داد: دریا همان دریاست، عرب ها همان عرب ها هستند و نتانیاهو همان نتانیاهو هستند، بنابراین من نمی خواهم او را دوباره در رهبری حزب لیکود ببینم یا در مقام نخست وزیری» به قول او.

 در همین حال، آریل شارون، نخست وزیر سابق اسرائیل، با بیان اینکه نتانیاهو هر کاری را برای منافع شخصی خود انجام می دهد، تاکید کرد که این مرد طوری رفتار می کند که گویی به دیوانگی مبتلا شده است.

 در همین زمینه، پروفسور یورام یووال، جامعه شناس اسرائیلی، در مقاله ای که در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، گفت: «نتانیاهو با تعدادی ویژگی منحصر به فرد از دیگر سیاستمداران اسرائیلی متمایز است، او خسیس، دروغگو، فاسد، ترسو و ترسو است. ناله.

وی افزود: من به یکی از کتابفروشی های اسرائیل رفتم و تمام کتاب هایی را خریدم که در مورد نتانیاهو و شخصیت او صحبت می کند، درباره نتانیاهو، میلیونر که سال ها بدون سبد مالی در اطراف سرگردان است و به خرج دیگران زندگی می کند. درست است که فساد ممکن است بسیاری از سیاستمداران اسرائیلی را درگیر کند، اما ما با کاریزمایی مواجه هستیم که تا سرحد جنون فاسد است. »

وی گفت: من در اینجا مجموعه ای از ویژگی هایی را می نویسم که نتانیاهو را به خاطر آنها دوست ندارم و به دلیل برخی از آنها، نه همه آنها، او از تصدی پست نخست وزیری منع شده است، زیرا برای نتانیاهو خطرناک شده است. اسراییل نخست وزیری داشته باشد که این ویژگی ها را داشته باشد.دشمنان اطراف ما ما را بهتر از خودمان می شناسند.» آنها نقاط ضعف ما را شناسایی می کنند و معتقدند نتانیاهو که متهم به فساد است، در معرض باج گیری قرار خواهد گرفت.

یووال، رئیس مؤسسه مطالعات ذهنی، ویژگی‌های بد نتانیاهو را برشمرد و گفت: «اولین ویژگی بدی که او را مشخص می‌کند، خساست شدید است. این یک ویژگی زشت است، زیرا او همیشه از دیگران هدایا و امتیازات می‌خواهد. نمی بیند که یک بار مجبور شود کیف پولش را از جیبش بیرون بیاورد و مشکل اینجاست که او هیچ هدیه رایگانی ندارد. حالت .”

وی افزود: نتانیاهو عاشق خوشگذرانی است و این یک خطر برای دولت است، زیرا او در ازای محروم نشدن از لذت یک زندگی زیبا حاضر است از خیلی چیزها چشم پوشی کند و این توسط یک سریال فاش شده است. از شکایت علیه او. رهبری که توانایی فداکاری را ندارد، شایسته رهبری نیست. نتانیاهو دوست دارد رهبری کند. نخست وزیر اسرائیل شوید، این موضوع مربوط به ما اسرائیلی هاست .

او توضیح داد: «سومین ویژگی بد نتانیاهو این است که او دروغگو است و نتانیاهو یکی از دروغگوترین دروغگوهای جهان است، او توانایی رهبری افرادی را دارد که از بدبختی هایش آسیب دیده اند، آنها را وادار می کند با چشمان باز پشت سر خود راه بروند. با خوشحالی، و آنها را متقاعد کنید که علیرغم وجود داده ها و شواهد قطعی، اتهامات علیه او نادرست است .»

او معتقد بود: «نتانیاهو چهارمین ویژگی بدی هم دارد و آن این است که بزدل است و در واقع ترسوترین نخست وزیران تاریخ اسرائیل است. او را همراهی می‌کند، پس فرار می‌کند و از تصمیم‌گیری در همه چیز خودداری می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *