همین همایش بین المللی علوم شناختی: تهران، اردیبهشت 1403
 

دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاه تربیت مدرس و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و تعدادی از دانشگاه ها و مراکز علمی – پژوهشی کشور در سه روز  26 تا 28 اردیبهشت ماه 1403 در تهران، محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.  

دهمین همایش دارای سه  محوراصلی شامل روانشناسی و شناخت ، علوم اعصاب و فناوری های عصب شناختی است. موضوعات زیر مجموعه محور روانشناسی و شناخت شامل: آموزش و پرورش شناختی– ارزیابی شناختی — بازتوانی شناختی — رسانه و شناخت — روانشناسی شناختی — زبانشناسی شناختی — شناخت اجتماعی — طراحی وشناخت — فلسفه ذهن، موضوعات زیر مجموعه محور علوم اعصاب شامل: تحریک مغزی — علوم اعصاب شناختی– علوم اعصاب شناختی بالینی — نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی و محور فن آوری های عصب شناختی در برگیرنده علوم اعصاب و علوم اجتماعی محاسباتی — مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی — واسط مغز- رایانه و فن‌آوری عصبی است.

در این همایش از یک طرف تحقیقات بنیادین در زمینه کارکردهای شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز و استفاده بهینه در زندگی روزمره مورد بحث قرار خواهدگرفت.

از اهداف اساسی تداوم برگزاری همایش، علاوه بر ایجاد فضای شایسته برای مبادلات علمی، تقویت تعامل میان دانش ‏پژوهان داخل و خارج از کشور در عرصه‌های نوین علوم شناختی می‌باشد.

برگزاری این همایش می تواند به توسعه علوم و فناوری های شناختی و به کارگیری دستاوردهای آن در زمینه های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا نماید.

همایش دهم، فرصتی ارزشمند برای گردآوری، تبادل اطلاعات و تجربیات، همکاری های علمی و پژوهشی، طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان دانشگاه‌ها و مرکز علمی پژوهشی و فراهم ساختن زمینه استفاده  آن مراکز از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر در حوزه علوم شناختی است. این همکاری به ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم و توسعه هر چه بیشتر این شاخه ی کلیدی از علوم کمک خواهد کرد.

موسسه آموزش عالی علوم شناختی برای برگزاری دهمین همایش علوم شناختی از استادان و کارشناسان برجسته ایران و سایر کشورها از جمله از کشورهای اسلامی، برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آورده است.

ورهای همایش:
روانشناسی و شناخت

آموزش و پرورش شناختی
ارزیابی شناختی
بازتوانی شناختی
رسانه و شناخت
روانشناسی شناختی
زبانشناسی شناختی
شناخت اجتماعی
طراحی وشناخت
فلسفه ذهن

علوم اعصاب

تحریک مغزی
علوم اعصاب شناختی
علوم اعصاب شناختی بالینی
نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی

فن‌آوری های عصب شناختی

علوم اعصاب و علوم اجتماعی محاسباتی
مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی
واسط مغز- رایانه و فن‌آوری های عصب شناختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *