فهرست کمک های آمریکا به اسرائیل

بااقتباس از رای الیومی -ا اسرائیل بدون کمکی که از رهبر تروریسم جهانی، ایالات متحده آمریکا دریافت می کند، می تواند زنده بماند و ناپدید نشود؟ آیا شهروند آمریکایی همچنان در مورد پرداخت مالیات برای حمایت از نهادی که در سال 1948 تأسیس شده بود، سکوت خواهد کرد؟ آیا اعراب و مسلمانان می دانند که آمریکا رکن اصلی است که مانع از تشکیل کشور فلسطین برای حل عادلانه ترین مسئله جهان می شود؟

ه

شرح: در پایان ماه اکتبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره درخواست کرد که بسته کمکی اضافی برای اسرائیل در جنگ با غزه به مبلغ کمتر از 14.3 میلیارد دلار برای سیستم های دفاع هوایی و موشکی، از جمله گنبد آهنین، ارائه کند.تل‌آویو از حمایت نظامی قابل توجه آمریکا برخوردار است، همانطور که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه دسامبر در جریان جشنی در کاخ سفید به مناسبت عید حنوکا در یهودیان گفت که کشورش به حمایت نظامی از اسرائیل تا خلاص شدن از شر حماس ادامه خواهد داد.

ناگفته نماند که واشنگتن در مجامع بین المللی به دولت اشغالگر کمک می کند و از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه هایی که دولت اشغالگر را محکوم می کند، استفاده می کند. در همین راستا، کانال 12 تلویزیون عبری اعلام کرد که تسلیحات آمریکایی شامل ده‌ها جنگنده اف-35 و اف-15 و بالگردهای آپاچی به اسرائیل می‌رسد و این یک معامله تسلیحاتی هیجان‌انگیز بین آمریکا و اسرائیل است.این گزارش گزارش داد که قراردادی که قرار است در روزهای آینده به دست آید شامل هزاران مهمات، یک اسکادران F-35، یک اسکادران F-15 و یک اسکادران از هلیکوپترهای آپاچی است

، و خاطرنشان کرد که اسرائیل از آمریکایی ها خواسته است که در زمان جنگ اولویت را به تدارکات بدهند. در غزه توسعه می یابد.شبکه نیمه رسمی اسرائیل کان اعلام کرد که یک هیئت امنیتی اسرائیلی وارد واشنگتن شد تا درباره انعقاد قرارداد فوری تسلیحاتی برای ادامه جنگ در نوار غزه گفتگو کند.وی خاطرنشان کرد که «هیئت امنیتی بلندپایه اسرائیل بعدازظهر دوشنبه برای شرکت در نشست‌هایی با مقامات ارتش آمریکا و صنایع نظامی و دفاعی آمریکا وارد واشنگتن شد» و توضیح داد که «هدف از این نشست‌ها فشار دادن به معاملات خرید فوری است. برای ادامه جنگ در غزه و جلوگیری از کمبود مهمات و سلاح.به گفته همان منبع، هیئت اسرائیلی به دنبال منعقد کردن یک معامله بزرگ بود که «شامل تأمین هزاران مهمات برای هواپیماهای جنگی، از جمله موشک و بمب، و همچنین تانک و گلوله‌های توپخانه، خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی بیشتر است که به اسرائیل اجازه می‌دهد. ارتش اسرائیل برای ادامه جنگ در غزه، علاوه بر جنگ احتمالی در لبنان.شایان ذکر است که تا سال 2023، ایالات متحده 158.8 میلیارد دلار کمک های مختلف به اسرائیل ارائه کرده است (با احتساب نرخ تورم بر اساس داده های سرویس تحقیقاتی کنگره به 260 میلیارد دلار می رسد).

کمک های آمریکا به اسرائیل به شرح زیر تقسیم می شود: کمک های نظامی: 114.4 میلیارد دلار. کمک اقتصادی: 34.4 میلیارد دلار، کمک برنامه موشکی: 10 میلیارد دلار، که کل آن را به 158.8 میلیارد دلار می رساند.علاوه بر این، موضوع ارائه کمک های نظامی به اسرائیل هرگز مورد انتقاد گسترده قرار نگرفته است، برعکس، کنگره در حال ابتکار عمل برای ارائه ایده های ارائه جدیدترین تسلیحات آمریکایی به اسرائیل است (به صورت رایگان، زیرا هزینه آنها از طریق کمک های نظامی پرداخت می شود. برنامه ها).اسرائیل اولین کشور در جهان بود که هواپیماهای F-35 را به کار گرفت که نشان دهنده نسل پنجم قدرتمندترین و پیشرفته ترین هواپیماهای جنگنده تاریخ است. اسرائیل تاکنون 50 فروند از این نوع هواپیما را با بودجه مالیات دهندگان آمریکایی خریداری کرده و 36 فروند از آنها تاکنون وارد اسرائیل شده است.شایان ذکر است که در سال 2014 رسماً بین اسرائیل و آمریکا توافق شد که در 10 سال آینده 38 میلیارد دلار کمک نظامی به تل آویو اعطا کند که این مبلغ یکی از بزرگترین مبالغی است که دولت عبری از واشنگتن دریافت کرده است. از زمان تأسیس آن در سال 1948، زیرا از زمانی که این کشور به بزرگترین دریافت کننده کمک های خارجی از ایالات متحده تبدیل شده است، تقریباً تمام آن به صورت کمک های نظامی است.مهم‌ترین کمک‌های ایالات متحده به اسرائیل در طول 75 سال به شرح زیر است:

واشنگتن از زمان تأسیس اسرائیل در سال 1948، با هدف تشکیل قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین ارتش‌ها در خاورمیانه، تقریباً 130 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل کرده است.کمک های ارائه شده به اسرائیل با توجه به احزاب فرقی نداشت، زیرا احزاب دموکرات و جمهوری خواه در طول چندین دهه با حمایت نظامی مشابه موافقت کردند.اسرائیل سالانه 3.8 میلیارد دلار برای توسعه سیستم های دفاع موشکی خود بر اساس توافق بلندمدت منعقد شده توسط دولت باراک اوباما با اسرائیل دریافت می کند.درصد تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده به اسرائیل در دوره 1950 و 2020 بیش از 80 درصد تسلیحات متعلق به ارتش اسرائیل را تشکیل می دهد.سال گذشته، ایالات متحده حدود 3.8 میلیارد دلار یا حدود 16 درصد از بودجه نظامی اسرائیل را به اسرائیل اختصاص داد.لایحه بودجه دولت که در سال 2022 توسط بایدن امضا شد، 500 میلیون دلار برای توسعه گنبد آهنین و 72.5 میلیون دلار برای همکاری ایالات متحده و اسرائیل در مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین و کشف تونل اختصاص داد. ایالات متحده و اسرائیل تمرین‌ها و مانورهای نظامی متعددی را انجام داده‌اند که بزرگ‌ترین آن‌ها در ژانویه 2023 بود و دو کشور برای دهه‌ها اطلاعات اطلاعاتی را با یکدیگر رد و بدل می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *